Forfatter Emne: Udstødning  (Læst 7315 gange)

Offline Tordenrøv

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Udstødning
« Dato: Tirsdag den 22. Marts kl.07:29 »
Hej.

Har enAstrovan fra 94' 4,3 l.

Jeg vil lave dobbel udstødning til den, så den har 3 cylinder på hver side.
Er det bedst at bruge 2" eller 3", og ville i sætte en gennemstrømningspotte på?

Den skal både lyde godt, men også være til at køre i.

Hvad er jeres erffaringer?

Mvh Simon

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: Udstødning
« Svar #1 Dato: Tirsdag den 22. Marts kl.09:07 »
Jo større rør, jo dybere og højere lyd.. Jeg ville ikke lave dem større end 2", men jeg ville lave et H på.. Hvilke potter du vil bruge, er helt op til dig, men du mister heste ved for lidt modstand :)

Houmark
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline CP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 36
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Udstødning
« Svar #2 Dato: Tirsdag den 22. Marts kl.12:01 »
3" lyder lidt ekstremt til sådan en 6 benet - mange større V8ere kan fint nøjes med 2.5" - så jeg stemmer også for at 2" må være nok til din vogn :)

Offline hs1973

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +7/-0
    • Vis profil
Sv: Udstødning
« Svar #3 Dato: Tirsdag den 22. Marts kl.17:47 »
Jeg ville osse mene at 2 eller 2/14 er rigeligt. Jeg har lige skiftet fra cherrybombs med rigeligt bulder til flowmaster hushpower. Det kan anbefales, de siger rigeligt når du står på den men er langt mere behagelige at køre med på længere ture. De andre var sjove at skræmme børn og cykelister med, men de var belastende at køre med fordi de buldrede op i igennem bunden og gav resonans. Hushpower potterne giver næsten samme lyd undtagen når man ruller derudaf. De er selvfølgelig en helt del dyrere men pengene værd synes jeg.

Mvh smeden.

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: Udstødning
« Svar #4 Dato: Tirsdag den 22. Marts kl.18:50 »
Jeg har glasspack potter på min også, og håber et h tager lidt af lyden, for på længere ture bliver man lidt ør..

Så vidt jeg husker, så jo lavere tallet er ved flowmaster, des mere larmer de .. Dvs flowmaster 40 larmer mindre end flowmaster 20..
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline hs1973

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +7/-0
    • Vis profil
Sv: Udstødning
« Svar #5 Dato: Onsdag den 23. Marts kl.09:30 »
Det rigtigt. Flowmaster Potter skal man gå efter tallet, dvs 20 er ekstremt larmende og 40 er mindre men stadig lidt voldsomme. Mine nye hedder hushpower 50 og er i 2,1/2 tomme. De siger mere end rigeligt når pedalen bliver trykket ned. De har den der vrælene braldre lyd når de får gas. Men ved Cruise lyder de ikke af meget. De er designet til at tage lyd væk fra kabinen. Mine glasspacks gav en del resonans som blev træls til sidst.
De lød rigtigt fedt de første 3 kilometer og lød skidegodt i tomgang, men jeg vil sige jeg er super tilfreds med de nye flowmasters. Jeg søgte en del på youtube der er mange der lægger videoer op af udstødnings lyd. Og flowmaster har osse nogle videoer hvor de prøver deres forskellige Potter af så man kan sammenligne.
Desværre er udfordringen prisen. De står i godt 1500 kr stk, de er så i rustfrit stål og holder nærmest evigt. Hvor en glasspacks er en del billigere godt det halve.