USAbilforum

USA biler - teknik => Motor, reparation og optimering => Emne startet af: rosenlund efter Tirsdag den 28. Juni kl.15:28

Titel: spacer til karburator
Indlæg af: rosenlund efter Tirsdag den 28. Juni kl.15:28
Har lige et spørgsmål.

når man montere spacer eller adapter mellem manifold og karburator hvilken effekt er der så ved at gå fra fire huller i karburatoren til et stort hul i spacer en og tilbage til fire huller i manifolden?

Titel: Sv: spacer til karburator
Indlæg af: hbsørensen efter Tirsdag den 28. Juni kl.19:08
Tvært imod det laver da ikke andet end turbolæns (sikkert ikke stavet rigtigt) de motorcykel motore jeg har haft, skildte vi ad og rettede kanalerne til, så de stod over hinanden uden sådanne forstyrrelser fra karburator til krumtap hus, det var 2 t motore men i prensippet vel det samme
Titel: Sv: spacer til karburator
Indlæg af: hs1973 efter Tirsdag den 28. Juni kl.19:14
Der findes spacere til begge typer manifolder. Den ene er en squarebore og den anden en spreadbore type manifold. En spacer skal helst være af samme type som manifolden. Men til en alm standart gadebil sker der ikke det store ved at blande det.
Titel: Sv: spacer til karburator
Indlæg af: rosenlund efter Torsdag den 30. Juni kl.15:56
ok tak for svaret.
Titel: Sv: spacer til karburator
Indlæg af: TBT efter Fredag den 01. Juli kl.08:17
Der findes spacere til begge typer manifolder. Den ene er en squarebore og den anden en spreadbore type manifold. En spacer skal helst være af samme type som manifolden. Men til en alm standart gadebil sker der ikke det store ved at blande det.

A hvad for en fisk?

Du kan få alle udgaver af plader, fra det ene til det andet, huller, fælles kammer osv.

Du kan sagtens få spacere der går fra square til spread (og selvfølgelig den anden vej) med 4 huller.

De helt åbne kan udjævne er dårlig stillet karburator, så hver cylinderbank får adgang til samme mængde brændstof og luft, og jeg tvivler stærkt på du kan måle forskel på en gadebil om den har det ene eller andet.