Forfatter Emne: motorophæng  (Læst 12065 gange)

Offline dodge440

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
motorophæng
« Dato: Lørdag den 13. Februar kl.20:51 »
Findes der ophæng til motor og gearkasse når der skal en Chevy 350 i en 70er Challenger ?
mvh Lars

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #1 Dato: Søndag den 14. Februar kl.08:25 »
For det første er det blasfemi, at stoppe andet end samme mærke under hjelmen, efter min mening...

For det andet tror jeg ikke det er lovligt.. Specielt hvis bilen er veteran afgiftet..

For det tredje, så kan jeg med lidt hurtig søgning se at motoren skal hæves ca 5 cm med hjemmelavede beslag, samt de fleste støder ind i gearkasse beslaget skal skæres i stykker + din kardan længde og yoke/spline skal ændres.. Din servostyring skal have nyt beslag og muligvis rykkes lidt for at have plads... Der er også nogle der har skåret ud i torpedovæggen samt kardan tunnellen for at få plads..

Konklusionen fra min side er, at det både ville være meget arbejde, mange penge og at bilen bliver ulovlig, samt den vel skal afgiftes som hot rod ved en køretest.. (25-30k + afgiften hvis de vil godkende den )

Og så står du med en usælgelig Challenger, der har en bovlam 350"..


Hvad er problemet med nuværende motor?
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline 66tbird

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
  • Karma: +0/-0
  • Nordsjælland
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #2 Dato: Søndag den 14. Februar kl.09:37 »
Jeg står da også fuldstændig uforstående overfor at ville skænde en Challenger med en Chevy 350'er.
Det giver da ingen mening  :(
 
1991 Thunderbird 3.8 V6
1966 Thunderbird Landau 428 cui V8

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #3 Dato: Søndag den 14. Februar kl.16:04 »
Manden spurgte jo ikke om jeres mening :-)
'79 Caprice unmarked vehicle clone

Offline dodge440

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #4 Dato: Søndag den 14. Februar kl.22:25 »
Manden spurgte jo ikke om jeres mening :-)

Rigtigt Marx
jeg ser det som den billigste måde at få den kørende på da jeg har en 350 liggende med gearkasse.
det er i mine øjne ikke en optimal løsning men økonomien tillader ikke andre løsninger :-(
den er ikke på veteranafgift.
Har ikke nogen Chrysler motor. :-(
 
mvh Lars
« Senest Redigeret: Søndag den 14. Februar kl.22:27 af dodge440 »

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #5 Dato: Mandag den 15. Februar kl.08:40 »
Så bilen står uden motor/gear?

Tror virkelig det bliver dyrere i det lange løb, at prøve at smide den Chevy i, især fordi bilen skal synes igen, og at din forsikring vel ikke dækker hvis der sker noget...

Jeg ville sælge Chevy 350" og th350'eren og finde noget mopar at ligge i..


Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline RC

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 252
  • Karma: +2/-0
  • René
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #6 Dato: Onsdag den 17. Februar kl.19:20 »
Den skal IKKE synes hvis du holder effektførøgelsen under 20% og hvis den er forsikret normalt er der ingen problemer der, Skat og lign. er ligeglade hvad der står på ventildækslerne hvis du holder effekt kravet.
Så det er da bare i gang, man lægger jo også en Chevy motor i en 32 Ford.
Gør dig selv en tjeneste, lav det så det er til at bygge tilbage til Mopar drivlinie med alm. værktøj, så har du jo teknisk set en Mopar uden motor den dag du vil sælge den.

Gò fornøjelse med projektet
René
Chrysler Stratus 2,0 1999

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #7 Dato: Torsdag den 18. Februar kl.06:34 »
Selvom jeg intet ved med sikkerhed, tror jeg bestemt ikke at det er lige meget hvilket mærke motor der ligger i, selvom den overholder 20% reglen, som jeg også er usikker på stadig gælder..

Jeg ville høre synshal, skat og forsikringsselskab før jeg begav mig ud i noget..

Houmark
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline Spiritman

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 904
  • Karma: +3/-0
  • Fra Midtsjælland Aèee :-)
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #8 Dato: Torsdag den 18. Februar kl.10:22 »
Selvom jeg intet ved med sikkerhed, tror jeg bestemt ikke at det er lige meget hvilket mærke motor der ligger i, selvom den overholder 20% reglen, som jeg også er usikker på stadig gælder..

Jeg ville høre synshal, skat og forsikringsselskab før jeg begav mig ud i noget..

Houmark

Bare den er max 20% i effektføgelse og en benzin motor er SKAT og alle andre helt og aldeles ligeglade, så længe den kører som en "normal" bil, så bare i gang, og jeg kan sagtens sætte mig ind det med økonomi`en, eller mangel på samme, så må man jo køre med det man har ;)
1979 AMC Spirit V8, lille men vågen..

Tidligere US biler:
1969 Pontiac Custom S
1968 Pontiac Firebird Convertible
1969 Pontiac GTO Convertible
1967 Ford Mustang Convertible

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #9 Dato: Torsdag den 18. Februar kl.14:57 »
Tror heller ikke skat bekymrer sig om det er en træt 383 eller en træt SBC der ligger i, men det gør forsikringen måske... ?
'79 Caprice unmarked vehicle clone

Offline hs1973

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +7/-0
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #10 Dato: Torsdag den 18. Februar kl.18:22 »
Altså var det mig der stod med en challenger og en chevy motor ville jeg sælge den chevy maskine og købe en 318 smallblock crysler og lægge i. Den ville passe lige ned i uden en masse ombygning, du undgår besværet med at rive den ud igen hvis du vil sælge bilen en dag. Ud over det skal der bruges en del penge på at tilpasse chevy motoren, dem kunne man så bruge på købet af 318 motoren og ende med en ok bil med en ok motor til de samme penge.

En 318 motor med gearkasse kan man finde til små penge, de er sku ikke så ringe hvis du finder en fra før 72 har de ca 270 heste og går rigtigt godt.( jeg har selv haft flere) . Det andet ville blive en masse problemer og bøvl at få til at virke. Og så er det altså lidt blasfemisk uanset hvad. Du ser jo heller ikke en charger med ford motor.

Alternativt kunne du sælge den challenger som den er og købe en kørende bil. Der er mange der er villige til at købe og de er stadig dyre med eller uden motor. Eller byt den til en kørende bil.
Det er din bil og du gør som du lyster, det var bare en tilkende givelse af hvad jeg ville gøre.

Mvh smeden.

Offline TBT

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 364
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #11 Dato: Lørdag den 20. Februar kl.08:55 »
Tror heller ikke skat bekymrer sig om det er en træt 383 eller en træt SBC der ligger i, men det gør forsikringen måske... ?

Reglerne er ikke sort/hvide, der er en masse men og fordi blandet ind i loven.

Som udgangspunkt må man tune den originale motor 20% (selvom chiptuning faktisk er blevet ulovligt) men det kun på specifikke årgange og kun på originalmotoren.

Igen på visse årgange må man sætte turbo på og gerne overskride 20% reglen, men kun på den originale motor og kun biler fra før 1986 (så vidt jeg lige husker).

Andre igen må man skifte motor og holde sig under 20% effektforøgelse, og det er ok, andre må man kun sætte tilsvarende eller mindre motor i.

Vil man være sikker, er der kun "bindende svar" hos Forsikring, Skat og Synshal / Trafikstyrelsen der kan give det endelige svar.

79 Trans Am også kendt som Black Betty.

c3_dk

  • Gæst
Sv: motorophæng
« Svar #12 Dato: Søndag den 28. Februar kl.13:10 »
Findes der ophæng til motor og gearkasse når der skal en Chevy 350 i en 70er Challenger ?
mvh Lars

Dodge440 har et simplet spørgsmål, og tråden løber fuldstændig af sporet.
Der kommer en masse, jeg tror, og jeg ved ikke, og jeg syntes ikke........som intet har med dodge440 spørgsmål at gøre.

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: motorophæng
« Svar #13 Dato: Søndag den 28. Februar kl.17:35 »
Prøv at læse første svar igen?

 
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"