Forfatter Emne: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??  (Læst 10556 gange)

Offline Jandk

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 432
  • Karma: +0/-0
  • Midtsjælland
    • Vis profil
Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Dato: Søndag den 19. Juli kl.12:46 »
Er det ikke muligt?? MDF varmebestandigt nylon/plast/kunststof  ??

Min nuværende er meget tynd, som i 3 mm, og er egentligt "bare" en pakning, og jeg vurderer DEN, er årsagen til svær varm opstart de varme dage vi har haft indtil videre.
Mvh Jan



'64 Oldsmobile 98 4 dr HT

Offline Spiritman

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 904
  • Karma: +3/-0
  • Fra Midtsjælland Aèee :-)
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #1 Dato: Søndag den 19. Juli kl.13:43 »
Er det ikke muligt?? MDF varmebestandigt nylon/plast/kunststof  ??

Min nuværende er meget tynd, som i 3 mm, og er egentligt "bare" en pakning, og jeg vurderer DEN, er årsagen til svær varm opstart de varme dage vi har haft indtil videre.

Min skal der også cykles lidt med når den har været ude og køre en varm dag, dagen efter går der snildt 10 sek. før der er liv, jeg vurderer benzinen er fordampet og der skal nyt frem ;) pumper du med pedalen når du tørner motoren?
1979 AMC Spirit V8, lille men vågen..

Tidligere US biler:
1969 Pontiac Custom S
1968 Pontiac Firebird Convertible
1969 Pontiac GTO Convertible
1967 Ford Mustang Convertible

Offline Jandk

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 432
  • Karma: +0/-0
  • Midtsjælland
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #2 Dato: Søndag den 19. Juli kl.14:40 »
Jeg pumper nogen gange imens jeg tørner, andre gange holder jeg bare spjældet lidt åbent men det er samme resultat, lang og bestemt ikke kraftfuld start, og med chance for den dør kort efter start (men altså kun når den har været rigtigt varm, og har stået en rum tid varm, og skal genstartes.

Det er muligt noget andet driller, men fra kold og knap så varm  (altså uden at have været rigtigt varm først) er der ikke nogen problemer, og med den der pakning, er det et godt sted at starte at få en tykkere på, vil jeg tro, tyk som den der var der INDEN jeg pillede karburatoren af, og renoverde den.
Mvh Jan



'64 Oldsmobile 98 4 dr HT

Offline Spiritman

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 904
  • Karma: +3/-0
  • Fra Midtsjælland Aèee :-)
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #3 Dato: Søndag den 19. Juli kl.15:47 »
Jeg pumper nogen gange imens jeg tørner, andre gange holder jeg bare spjældet lidt åbent men det er samme resultat, lang og bestemt ikke kraftfuld start, og med chance for den dør kort efter start (men altså kun når den har været rigtigt varm, og har stået en rum tid varm, og skal genstartes.

Det er muligt noget andet driller, men fra kold og knap så varm  (altså uden at have været rigtigt varm først) er der ikke nogen problemer, og med den der pakning, er det et godt sted at starte at få en tykkere på, vil jeg tro, tyk som den der var der INDEN jeg pillede karburatoren af, og renoverde den.

Lyder meget som måden min starter efter at have været varm, den starter og går ud igen efter 10 sekunder, næste gang er den der så, jeg har ingen choker på, sikkert også derfor.....

Hvor tyk en pakning søger du, og hvorfor bruger du ikke den gamle? jeg tror ikke det vil have nævneværdig effekt at sætte en tykkere pakning på?
1979 AMC Spirit V8, lille men vågen..

Tidligere US biler:
1969 Pontiac Custom S
1968 Pontiac Firebird Convertible
1969 Pontiac GTO Convertible
1967 Ford Mustang Convertible

Offline jw63ss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 48
  • Karma: +1/-1
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #4 Dato: Søndag den 19. Juli kl.17:21 »
Det lyder helt klart som om, at i lider af en klassisk omgang fuel boil, jeg havde det samme på en 427 smallblock, på med sådan en fætter her, så er det aldrig mere et problem...
http://www.summitracing.com/int/parts/edl-9266/overview/
1963 impala ss

Offline gitcar

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #5 Dato: Søndag den 19. Juli kl.17:31 »
Streeparts i Roskilde købte jeg min, ca en tomme høj. det hjalp en del men, man skal stadig som på de fleste v8 (med varm motor) holde pedalen 2/3 nede ved varm start
 
Chrysler 300 non letter 1966

Offline Jandk

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 432
  • Karma: +0/-0
  • Midtsjælland
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #6 Dato: Søndag den 19. Juli kl.18:36 »
Lyder meget som måden min starter efter at have været varm, den starter og går ud igen efter 10 sekunder, næste gang er den der så, jeg har ingen choker på, sikkert også derfor.....

Hvor tyk en pakning søger du, og hvorfor bruger du ikke den gamle? jeg tror ikke det vil have nævneværdig effekt at sætte en tykkere pakning på?

Eks igår skulle jeg starte den 6 gange, indtil jeg tvangsholdt den igang og gik i Drive, så trillede vi fint derud af i tomgang.

Ud fra hvad jeg har læst, snakker vi i første omgang om noget 6-8mm. Den gamle er gået i stykker da den efter år mellem karb og manifold sad fast, måske klistret fast, dont know. Så jeg benyttede blot den der var med i karburator rep kittet.
Mvh Jan



'64 Oldsmobile 98 4 dr HT

Offline Jandk

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 432
  • Karma: +0/-0
  • Midtsjælland
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #7 Dato: Søndag den 19. Juli kl.18:37 »
Det lyder helt klart som om, at i lider af en klassisk omgang fuel boil, jeg havde det samme på en 427 smallblock, på med sådan en fætter her, så er det aldrig mere et problem...
http://www.summitracing.com/int/parts/edl-9266/overview/

Exactly my point.... Det er da en måde at udelukke DET problem på.
 Der er intet i linket, desværre
Mvh Jan



'64 Oldsmobile 98 4 dr HT

Offline Jandk

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 432
  • Karma: +0/-0
  • Midtsjælland
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #8 Dato: Søndag den 19. Juli kl.18:40 »
Streeparts i Roskilde købte jeg min, ca en tomme høj. det hjalp en del men, man skal stadig som på de fleste v8 (med varm motor) holde pedalen 2/3 nede ved varm start

Ja, sådan en lidt slidt karburatorbil skal vel også have sin charme
Mvh Jan



'64 Oldsmobile 98 4 dr HT

Offline jw63ss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 48
  • Karma: +1/-1
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #9 Dato: Søndag den 19. Juli kl.19:10 »
Mærkeligt, så skriv edelbrock 9266 på Google.... :)
1963 impala ss

Offline Jandk

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 432
  • Karma: +0/-0
  • Midtsjælland
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #10 Dato: Søndag den 19. Juli kl.20:39 »
Mærkeligt, så skriv edelbrock 9266 på Google.... :)

Ja, sådan en....

Mvh Jan



'64 Oldsmobile 98 4 dr HT

Offline Jandk

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 432
  • Karma: +0/-0
  • Midtsjælland
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #11 Dato: Søndag den 19. Juli kl.20:49 »
Uden skulle lyde nærrig, men jeg ser hurtigt den som en ret dyr bandit........

Er der nogen der har kendskab til om det fornuftigt at lave selv??
Mvh Jan



'64 Oldsmobile 98 4 dr HT

Offline Hærmand

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 177
  • Karma: +2/-0
  • Low Buck Builder
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #12 Dato: Søndag den 19. Juli kl.23:58 »
Uden skulle lyde nærrig, men jeg ser hurtigt den som en ret dyr bandit........

Er der nogen der har kendskab til om det fornuftigt at lave selv??

Jeg husker, jeg havde sådan en fætter på også, inden jeg skiftede indsug og skulle bruge en spacer... En spacer leder vel blot varmen, og køler nok overhovedet ikke, kunne jeg forestille mig?

Uden på nogen måde at have prøvet det, så tænker jeg, at du måske kan lure på beskrivelsen af stumpe , der er linket til, og finde ud af, hvad den er lavet af... Måske har du noget med tilsvarende egenskaber liggende, som du så kan lave noget ud af. Det vigtigste er vel, at det holder form (så der ikke kommer utætheder), ikke smelter, ikke leder varme og ikke "drysser" eller smide støv/splinter/maling/etc. ned i motoren?  :o :-\
'79 Chevrolet Malibu 5.7 l V8 350
'93 Jeep Grand Cherokee 5.2 l V8 318

Offline 66tbird

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
  • Karma: +0/-0
  • Nordsjælland
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #13 Dato: Mandag den 20. Juli kl.09:19 »
Prøv dog at spørge Lynegaard eller HenrikUSA. De har ganske givet flere typer spacere til forskellige priser.
1991 Thunderbird 3.8 V6
1966 Thunderbird Landau 428 cui V8

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: Lave sin egen isolering mellem karb og manifold ??
« Svar #14 Dato: Mandag den 20. Juli kl.18:44 »
Jan ( og spiritmayn) har du tjekket om chokeren er slået helt fra når problemet er der?  og så det helt store spørgsmål: er der forskel på "dyr" benzin fra f.eks Shell og så benzin nede fra den lokale billige ubemandede?
( jeg håber da i øvrigt at du tanker Vpower hver gang.
'79 Caprice unmarked vehicle clone