Forfatter Emne: ingen effekt kun "larm"  (Læst 43970 gange)

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #45 Dato: Onsdag den 30. September kl.23:44 »
okay?  så det vil sige jeg skal have en qjet som har siddet på en 430 buick, eller kan man selv syg dem sammen ?

du skal have samme type som har siddet på din Buick originalt. Enhver Qjet kan bygges så den passer til en 430 motor.
'79 Caprice unmarked vehicle clone

Offline Spiritman

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 904
  • Karma: +3/-0
  • Fra Midtsjælland Aèee :-)
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #46 Dato: Torsdag den 01. Oktober kl.08:34 »
Hvad med nogle billeder af den der Riviera i "Vis mig din USA bil"  ;) ;)
1979 AMC Spirit V8, lille men vågen..

Tidligere US biler:
1969 Pontiac Custom S
1968 Pontiac Firebird Convertible
1969 Pontiac GTO Convertible
1967 Ford Mustang Convertible

Offline BrianH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 39
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #47 Dato: Torsdag den 01. Oktober kl.09:42 »
Nu har jeg lige læst tråden igennem igen og det fremgår ikke om der er monteret et squarebore indsug i forbindelse med den edelbrock eller om der bare er brugt en adapter for at få karburatoren til at passe på det originale indsug. Da vi nu er inde på "karburatorsnakken" skal det retfærdigvis siges at en korrekt kalibreret 750 Edelbrock faktisk fungerer rigtig godt på en 430ér. Den giver en god blanding af økonomi og performance. Edelbrocken er på ingen måde ligeså sofistikeret som Q-jetten, men dette er både en styrke og svaghed.
Som Jacob rigtig nok skrev var Q-jet GM´s valg i mange år og den var også original monteret på riviera fra 1966. Alene at den var original til bilen, taler i min verden for at genmontere en Q-jet, hvis det er noget som betyder noget for ejeren. Det skal dog lige indskydes at de var ikke lige gode alle sammen, så at finde en fra ca. samme årgang som "core" er nok den bedste løsning. Mener faktisk jeg har en eller to, ellers ved jeg hvor der ligger nogle.
Det du eventuelt kunne gøre var at låne en 750 edelbrock, bare for at se hvordan den kom til at køre. Det er jo et skift der kun tager et kvarter. Der burde selvfølgelig også foretages justeringer, men det vil da give et indtryk.
Meeen med det du har fortalt tror jeg stadig ikke at karburering er dit største problem   ::)       
« Senest Redigeret: Torsdag den 01. Oktober kl.16:55 af BrianH »

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #48 Dato: Fredag den 02. Oktober kl.15:20 »
Hvad med nogle billeder af den der Riviera i "Vis mig din USA bil"  ;) ;)
det kommer :D

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #49 Dato: Fredag den 02. Oktober kl.15:33 »
Nu har jeg lige læst tråden igennem igen og det fremgår ikke om der er monteret et squarebore indsug i forbindelse med den edelbrock eller om der bare er brugt en adapter for at få karburatoren til at passe på det originale indsug. Da vi nu er inde på "karburatorsnakken" skal det retfærdigvis siges at en korrekt kalibreret 750 Edelbrock faktisk fungerer rigtig godt på en 430ér. Den giver en god blanding af økonomi og performance. Edelbrocken er på ingen måde ligeså sofistikeret som Q-jetten, men dette er både en styrke og svaghed.
Som Jacob rigtig nok skrev var Q-jet GM´s valg i mange år og den var også original monteret på riviera fra 1966. Alene at den var original til bilen, taler i min verden for at genmontere en Q-jet, hvis det er noget som betyder noget for ejeren. Det skal dog lige indskydes at de var ikke lige gode alle sammen, så at finde en fra ca. samme årgang som "core" er nok den bedste løsning. Mener faktisk jeg har en eller to, ellers ved jeg hvor der ligger nogle.
Det du eventuelt kunne gøre var at låne en 750 edelbrock, bare for at se hvordan den kom til at køre. Det er jo et skift der kun tager et kvarter. Der burde selvfølgelig også foretages justeringer, men det vil da give et indtryk.
Meeen med det du har fortalt tror jeg stadig ikke at karburering er dit største problem   ::)     
har faktisk ikke haft kaburatoren af i nu.. den køre jo:D - men har luret om der var sådan adaptor plade mellem kabo og indsug, og det er der ikke, men der er edelbrock indsugnings manifold på, så tænker det vel passer sammen ? :o-  edelbrock performer buick 455 hedder den?  - jeg har som tidligere nævnt allieret mig med  en her fra egnen der sku rimelig dygtig af hva jeg høre, til buick, og han mente han havde en 750 som jeg gerne måtte prøve.. så det regner jeg med jeg snart får afprøvet..  q-jet må jeg måske se på i fremtiden

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #50 Dato: Onsdag den 25. November kl.20:05 »
en lille opdate her til... jeg fik lånt en større kaburator men nåede ikke at få afprøvet den da jeg løb ind i lyde fra gearkasse som ikke indbød til mere kørsel i år..  så det må vente den igen er køre klar.. men i høre nærmere når det bliver tid...

Offline BrianH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 39
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #51 Dato: Torsdag den 26. November kl.09:01 »
Jeg ser frem til update, rart at du melder tilbage, det savner vi nogle gange !!!!
 

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #52 Dato: Lørdag den 07. Maj kl.23:01 »
opdate  :) fejlen viste sig at være den slidte gear kasse... efter den ny renoverede kom på trækker den i alle gear.. Så det er jo perfekt  Thumbs up.   igen tak for jeres hjælp og input !  det har indtil videre været til god hjælp ! Thumbs up mvh

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #53 Dato: Søndag den 08. Maj kl.09:31 »
fedt. perfekt timing lige op til foråret.
'79 Caprice unmarked vehicle clone

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #54 Dato: Søndag den 08. Maj kl.10:37 »
jep en ting mere man kan krydse af på listen  :)  synes også det har hjulpet på benzin forbruget og få den ny renoverede på... men det kan jo måske også være for de man kører lidt  pænere nu  >:D