Forfatter Emne: ingen effekt kun "larm"  (Læst 43676 gange)

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #30 Dato: Tirsdag den 29. September kl.21:05 »
Avs, det var sgu langt fra århus :-)
hehe tja en tank fuld eller to væk.... ;D

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #31 Dato: Tirsdag den 29. September kl.21:11 »
Hvis osse chokerfunktionen er ude af drift, er det et større insitament for at købe en anden karb. Få samtidig dit tændingsanlæg tjekket og optimeret så garanterer jeg du får et chok over forskellen i performance. Osse selv om du synes den trækker ok nu. Min egen gjorde det samme nemlig hostede ved kickdown og var generelt doven at køre i, selv om den trak fint og kørte ok manglede den ligesom aligevel noget.
Efter en ny heifordeler og optimering af karb og justering var den en helt anden vogn. Den trækker som et godstog og er kvik samt giver en god respons på pedalen. Det er de bedste penge jeg har brugt på den ever. Så fuld galop ned efter en anden karb og evt en ny hei fordeler så skal du se løjer.

Mvh smeden.
ja det er også planen... sammen med en masse andre ting :D - men det vil sku komme bag på mig hvis det giver yderligere trækkraft, altså ud over i 3. gear hvor der ingen er... synes sku den flytter sig pænt godt,men har selvfølgelig heller ikke kørt andre 8er til at sammenligne med...

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #32 Dato: Tirsdag den 29. September kl.22:13 »
en 69 430 skal føles frisk at køre med, selv i en tung Buick, vil jeg mene.
Du er velkommen i Århus ( Odder faktisk ), hvis du har lyst til at bruge den tank eller to :-)
'79 Caprice unmarked vehicle clone

Offline BrianH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 39
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #33 Dato: Onsdag den 30. September kl.09:17 »
Der kommer mange gode råd her, men for ikke at spilde dine penge, så invester i en ting af gangen og se hvad det gør af forskel og start med karburatoren, den er for lille !!!!! Thumbs up
Jeg er til dels enig i betragtningerne omkring tændingen, selvom jeg nok ville vælge en anden løsning end HEI af forskellige årsager  :)
Tager du en tur til Århus for at hilse på Jacob Marx, kan du ligeså godt også svinge forbi Jelling og hilse på den rare buickmand  :D
 

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #34 Dato: Onsdag den 30. September kl.12:23 »
Enig. få stilt tændingen, det er da en start. Karburatoren er nok det næste jeg ville kigge på.
Både Brain og mig har masser af gamle Qjet's der bare ligger og venter på at blive renoveret. Du får knap en bedre karburator og den bliver skræddersyet til motoren.
'79 Caprice unmarked vehicle clone

Offline Spiritman

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 904
  • Karma: +3/-0
  • Fra Midtsjælland Aèee :-)
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #35 Dato: Onsdag den 30. September kl.14:41 »
ja det er også planen... sammen med en masse andre ting :D - men det vil sku komme bag på mig hvis det giver yderligere trækkraft, altså ud over i 3. gear hvor der ingen er... synes sku den flytter sig pænt godt,men har selvfølgelig heller ikke kørt andre 8er til at sammenligne med...

Tak for snakken forleden, det var en hyggelig sæson afslutning Thumbs up med hensyn til hvor hurtigt den flytter sig, mangler der lidt endnu i forhold til en AMC low budget rocket  :P :P men jeg er sikker på du kommer i mål med dine planer, og kører du til Jylland med den, vil den helt sikkert flytte sig når du skal hjem ;) ;)
1979 AMC Spirit V8, lille men vågen..

Tidligere US biler:
1969 Pontiac Custom S
1968 Pontiac Firebird Convertible
1969 Pontiac GTO Convertible
1967 Ford Mustang Convertible

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #36 Dato: Onsdag den 30. September kl.19:25 »
en 69 430 skal føles frisk at køre med, selv i en tung Buick, vil jeg mene.
Du er velkommen i Århus ( Odder faktisk ), hvis du har lyst til at bruge den tank eller to :-)
jo tak kan da ikke udelukkes at man finder på at tage til det jyske på road trip en dag... det må jo næsten være som at køre i USA, der er  lige så langt mellem byerne O0

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #37 Dato: Onsdag den 30. September kl.19:30 »
Der kommer mange gode råd her, men for ikke at spilde dine penge, så invester i en ting af gangen og se hvad det gør af forskel og start med karburatoren, den er for lille !!!!! Thumbs up
Jeg er til dels enig i betragtningerne omkring tændingen, selvom jeg nok ville vælge en anden løsning end HEI af forskellige årsager  :)
Tager du en tur til Århus for at hilse på Jacob Marx, kan du ligeså godt også svinge forbi Jelling og hilse på den rare buickmand  :D
 
blir også kabo så snart der bliver råd, men der er lige et par andre ting først... hva angår HEi aner jeg ikke hva det er, så det er ikke på listen i nu.... :)  og ja i lokker sku med en jyllands tur må jeg sige...  - men det jo en ny kabonade, - i brændstof inden jeg er hjemme igen :o så det bliver nok første næste år !

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #38 Dato: Onsdag den 30. September kl.19:32 »
Enig. få stilt tændingen, det er da en start. Karburatoren er nok det næste jeg ville kigge på.
Både Brain og mig har masser af gamle Qjet's der bare ligger og venter på at blive renoveret. Du får knap en bedre karburator og den bliver skræddersyet til motoren.
Qjets, er det den der sidder på standart? - og hva mener du med skræddersyet, skal jeg nu også igang med nål og tråd? ;D

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #39 Dato: Onsdag den 30. September kl.19:37 »
Tak for snakken forleden, det var en hyggelig sæson afslutning Thumbs up med hensyn til hvor hurtigt den flytter sig, mangler der lidt endnu i forhold til en AMC low budget rocket  :P :P men jeg er sikker på du kommer i mål med dine planer, og kører du til Jylland med den, vil den helt sikkert flytte sig når du skal hjem ;) ;)
hehe var det en udfordring der kom der fra lillebror bilen? ;D  og ja selv tak det var sku hygge..   - kommer helt sikkert i mål med mine planer, spørgsmålet er bare om planerne nogensinde stopper :)

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #40 Dato: Onsdag den 30. September kl.20:57 »
Qjets, er det den der sidder på standart? - og hva mener du med skræddersyet, skal jeg nu også igang med nål og tråd? ;D
Rochester Quadrajet ( Qjet ) er den karburator som GM brugte på 95% af alle deres biler fra ca 1965 til 1990. Da forureningskravene strammede til, sidst i 60'erne, kom Carter AFB ( forganger til den Edelbrock der sidder på din og 1000-vis af andre biler ) til kort og Qjet'ens raffinerede design blev overlegent ( dette er fakta fra historiebøgerne, ikke min subjektive mening. Ikke udelukkende, ihvertfald  8) )

med skræddersyet mener jeg: kalibreret specielt til din motoropsætning: optimal brugsværdi ( en optimal Qjet føles som indsprøjtning. no shit )
'79 Caprice unmarked vehicle clone

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #41 Dato: Onsdag den 30. September kl.21:35 »
Rochester Quadrajet ( Qjet ) er den karburator som GM brugte på 95% af alle deres biler fra ca 1965 til 1990. Da forureningskravene strammede til, sidst i 60'erne, kom Carter AFB ( forganger til den Edelbrock der sidder på din og 1000-vis af andre biler ) til kort og Qjet'ens raffinerede design blev overlegent ( dette er fakta fra historiebøgerne, ikke min subjektive mening. Ikke udelukkende, ihvertfald  8) )

med skræddersyet mener jeg: kalibreret specielt til din motoropsætning: optimal brugsværdi ( en optimal Qjet føles som indsprøjtning. no shit )
okay? og hvad ligger sådan en i af pris?  -   hvis de sidder på forskellige biler, er det så kun dysse str der er til forskel eller?

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #42 Dato: Onsdag den 30. September kl.21:57 »
omring 2300 kr ( brugt karburator, renoveringskit, timer, eventuelle "dyre" sliddele ) well, forskelle: tomgangskanaler, emulsionskanaler på tomgangssiden, luftkanaler til tomgangssiden, dyser, nåle, emulsionskanaler på primærsiden, kanaler til accelerationspumpen. Der er et par ting som er specifikke til den enkelte motor. En Qjet er ikke bare en Qjet. ( det er set før at folk monterer en Qjet fra en 305 på en bigblock og undrer sig over at motoren ikke kørte så godt :-) No wonder!
'79 Caprice unmarked vehicle clone

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #43 Dato: Onsdag den 30. September kl.22:25 »
omring 2300 kr ( brugt karburator, renoveringskit, timer, eventuelle "dyre" sliddele ) well, forskelle: tomgangskanaler, emulsionskanaler på tomgangssiden, luftkanaler til tomgangssiden, dyser, nåle, emulsionskanaler på primærsiden, kanaler til accelerationspumpen. Der er et par ting som er specifikke til den enkelte motor. En Qjet er ikke bare en Qjet. ( det er set før at folk monterer en Qjet fra en 305 på en bigblock og undrer sig over at motoren ikke kørte så godt :-) No wonder!
okay?  så det vil sige jeg skal have en qjet som har siddet på en 430 buick, eller kan man selv syg dem sammen ?

Offline Spiritman

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 904
  • Karma: +3/-0
  • Fra Midtsjælland Aèee :-)
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #44 Dato: Onsdag den 30. September kl.23:03 »
Jeg vil tro Marx3 kan hjælpe dig med at finde den helt rette Qjet til din bil, og uden tvivl tilpasse/sy den til din motor, han er an af mestrerne til det her hjemme  ;)
En HEI er en ny kraftigere tænding  Thumbs up
1979 AMC Spirit V8, lille men vågen..

Tidligere US biler:
1969 Pontiac Custom S
1968 Pontiac Firebird Convertible
1969 Pontiac GTO Convertible
1967 Ford Mustang Convertible