Forfatter Emne: ingen effekt kun "larm"  (Læst 45040 gange)

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
ingen effekt kun "larm"
« Dato: Søndag den 30. August kl.13:05 »
hey. har en buick riviera fra 69 430cu ... den trækker mega godt når man træder pedalen i bund, lige indtil den rammer 3. gear, så knalder den ud af udstødningen og brøler, men der sker ingen ting... - hvis jeg køre i 3. gear og giver den noget at leve af uden, kickdown, så trækker den også fint... men lige så snart jeg træder i bund knalder og sprutter den...   nogen der har en ide om hva det skyldes?  jeg ved at en tidligere ejer har skiftet kaburator... kan det være forkerte dysser?  skal der stilles tænding?  håber i kan hjælpe.. mvh Nicky

Offline Spiritman

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 904
  • Karma: +3/-0
  • Fra Midtsjælland Aèee :-)
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #1 Dato: Søndag den 30. August kl.14:21 »
hey. har en buick riviera fra 69 430cu ... den trækker mega godt når man træder pedalen i bund, lige indtil den rammer 3. gear, så knalder den ud af udstødningen og brøler, men der sker ingen ting... - hvis jeg køre i 3. gear og giver den noget at leve af uden, kickdown, så trækker den også fint... men lige så snart jeg træder i bund knalder og sprutter den...   nogen der har en ide om hva det skyldes?  jeg ved at en tidligere ejer har skiftet kaburator... kan det være forkerte dysser?  skal der stilles tænding?  håber i kan hjælpe.. mvh Nicky

Det lyder som om du skal have kigget på begge dele! men lidt mere info om karburatoren kan være fint ;)
1979 AMC Spirit V8, lille men vågen..

Tidligere US biler:
1969 Pontiac Custom S
1968 Pontiac Firebird Convertible
1969 Pontiac GTO Convertible
1967 Ford Mustang Convertible

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #2 Dato: Søndag den 30. August kl.14:45 »
det er en edelbrock 1406 med elektronisk chok.. 

Offline BrianH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 39
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #3 Dato: Søndag den 30. August kl.17:59 »
1406 er for lille til en 430,er, når det er sagt er det svært at lige fortælle hvad der er galt. Det kan være tænding, karburator, vacuumlæk, plus et par andre ting.
Få en til at kikke på den som virkelig ved hvad han har med at gøre  Thumbs up 

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #4 Dato: Søndag den 30. August kl.19:28 »
det er faktisk os hva jeg er nået frem til, med at den er for lille, - (youtube er din ven) - men ja det bliver jeg nok nød til når og hvis den skal indstilles.. tænkte bare på om der kunne være andre ting der kunne have indflydelse, fx tændkabler og dæksel? tændrør?

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #5 Dato: Søndag den 30. August kl.19:59 »
ved du hvad den hedder i den rigtige str, kaburatoren?

Offline BrianH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 39
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #6 Dato: Søndag den 30. August kl.21:32 »
Den korrekte størrelse til en 430 er 750 cfm = Edelbrock 1411.  8)
Lige et hurtigt spørgsmål: ved hvorfor den originale Rochester Q-jet blev skiftet ud ??

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #7 Dato: Søndag den 30. August kl.21:48 »
okay, er det nogt du er helt sikker på? grunden til jeg spørg, sidder og ser videoer om edelbrock karbur nu, og der synes jeg han siger at fra 350 cubik til 444 cubik skulle 600 "serien" passe, ? så vidt min lille hjerne kan tyde, så er 600 en 1406... ? men måske det er mig der misser noget i farten? ???  aner ikke hvorfor de har skiftet den.... men tror det er nogen der har mindre forstand på bil end mig der har haft den før............... pænt mange fætter fidus løsninger  >:(

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #8 Dato: Søndag den 30. August kl.21:55 »
750 forstår jeg som at være til high performance use... - men var inde på en side (kan ikke huske hvad for en)  - men der kunne man når man var inde på varen - en 1406, se hvilke modeller den passede til, og der var rivieraen IKKE imellem... så det gir mening hvad du siger..?

Offline Spiritman

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 904
  • Karma: +3/-0
  • Fra Midtsjælland Aèee :-)
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #9 Dato: Mandag den 31. August kl.07:39 »
Stol du trygt på hvad Brian skriver, han er "mister Buick" her i landet ;)
1979 AMC Spirit V8, lille men vågen..

Tidligere US biler:
1969 Pontiac Custom S
1968 Pontiac Firebird Convertible
1969 Pontiac GTO Convertible
1967 Ford Mustang Convertible

Offline BrianH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 39
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #10 Dato: Mandag den 31. August kl.08:04 »
Tak for de pæne ord Spiritman  :)
For at vende tilbage med karburatorproblemet, så er det almindelig kendt at alt fra 401 til 455 buick´s er glade for store karburatorer. Du kan prøve at kikke på diverse buickfora´s i USA, hvor de alle sammenstemmende siger 750 cfm carbs minimum. Buick havde i midt tresser en dualquad opsætning (2 firportede ) som når der var fuldt åbent trak 1200 cfm og tro mig det kører ganske fint  8)
Når det er sagt tvivler jeg på at det er der dit problem ligger, ikke alene i hvert tilfælde  :-\
 
 

Offline Spiritman

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 904
  • Karma: +3/-0
  • Fra Midtsjælland Aèee :-)
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #11 Dato: Mandag den 31. August kl.08:52 »
Tak for de pæne ord Spiritman  :)
For at vende tilbage med karburatorproblemet, så er det almindelig kendt at alt fra 401 til 455 buick´s er glade for store karburatorer. Du kan prøve at kikke på diverse buickfora´s i USA, hvor de alle sammenstemmende siger 750 cfm carbs minimum. Buick havde i midt tresser en dualquad opsætning (2 firportede ) som når der var fuldt åbent trak 1200 cfm og tro mig det kører ganske fint  8)
Når det er sagt tvivler jeg på at det er der dit problem ligger, ikke alene i hvert tilfælde  :-\

Velbekomme  :) det kan vel tilføjes at en stor karburator godt kan køre rimeligt økonomisk, så længe højre fod ikke bliver for tung ;)
1979 AMC Spirit V8, lille men vågen..

Tidligere US biler:
1969 Pontiac Custom S
1968 Pontiac Firebird Convertible
1969 Pontiac GTO Convertible
1967 Ford Mustang Convertible

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #12 Dato: Mandag den 31. August kl.12:21 »
Min 401" kører lidt over 8km/l'eren ved 100km/t på motorvej.. Jeg har en 750cfm edelbrock på, og den kunne sagtens suge en større..

Inde på de amerikanske Buick forums, er der mange der kører med 750cfm på deres 350"... Det gælder så kun Buick.. :)
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline BrianH

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 39
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #13 Dato: Mandag den 31. August kl.13:50 »
Skal du ikke snart købe det dualquad indsug jeg har liggende, Houmark, så du kan få noget "skud" i den gamle Electra  :D

Offline NickyW

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: ingen effekt kun "larm"
« Svar #14 Dato: Mandag den 31. August kl.17:13 »
Tak for de pæne ord Spiritman  :)
For at vende tilbage med karburatorproblemet, så er det almindelig kendt at alt fra 401 til 455 buick´s er glade for store karburatorer. Du kan prøve at kikke på diverse buickfora´s i USA, hvor de alle sammenstemmende siger 750 cfm carbs minimum. Buick havde i midt tresser en dualquad opsætning (2 firportede ) som når der var fuldt åbent trak 1200 cfm og tro mig det kører ganske fint  8)
Når det er sagt tvivler jeg på at det er der dit problem ligger, ikke alene i hvert tilfælde  :-\
men giver det så noget mening at prøve oog dysse om osv med den her kabonade eller skal jeg bare købe en 750er ??