Forfatter Emne: Shift kitt  (Læst 10145 gange)

Offline hbsørensen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 99
  • Karma: +1/-0
  • øst jylland
    • Vis profil
Shift kitt
« Dato: Søndag den 10. April kl.16:45 »
Jeg har en 350 hvor i der er installeret shift kit men den skifter efter min mening for hårdt gear kassen sad i bilen da jeg købte den kan man gøre sådan den skifter bare lidt blødere ?

Offline Admin

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Indlæg: 355
  • Karma: +4/-0
    • Vis profil
Sv: Shift kitt
« Svar #1 Dato: Mandag den 11. April kl.07:21 »
Jeg har en 350 hvor i der er installeret shift kit men den skifter efter min mening for hårdt gear kassen sad i bilen da jeg købte den kan man gøre sådan den skifter bare lidt blødere ?

Det er vel det der er meningen med et shift kit, alternativt skal der et standard ventil kit i gearkassen, det kan gøres med gearkassen i bilen!
Mvh
Administrator

USAbilforum.dk / Dadsgarage.dk

Offline TBT

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 364
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Shift kitt
« Svar #2 Dato: Mandag den 11. April kl.10:29 »
Du skal blot gøre hullerne lidt mindre i pladen der ligger mellem ventil og gearkassehuset, mange tror desværre større er bedre, med stenhårde skift ved mellemgas til følge.

Udover det er røvsygt at køre med, så smadrer det også de bevægelige dele i gearkassen, hvis det bliver lavet alt for voldsomt uden at opgradere indgangsaksler koblingsbure osv i samme ombæring.

Af med pladen, reducer hullerne lidt ned, så kan du få LIGE det skift du gerne vil have.

Lavet rigtigt, bliver skiftet mere og mere konsekvent jo mere gas du giver, lavet forkert smadrer det noget, eller i bedste fald blot røvirriterende at køre med ;)

Et transgo kit går man aldrig forkert i byen af, men mange vælger B&M, og de er noget mere radikale i deres kit, som passer bedst med high stall convertere og maskiner der bider mere end gennemsnittet, så med deres kit er det bedre at være lidt radikal med opboring af oliekanalerne, hellere lidt mindre end de foreskriver, end større.
« Senest Redigeret: Mandag den 11. April kl.10:32 af TBT »
79 Trans Am også kendt som Black Betty.

Offline hs1973

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +7/-0
    • Vis profil
Sv: Shift kitt
« Svar #3 Dato: Mandag den 11. April kl.20:01 »
Undskyld jeg highjacker tråden. Men siden du virker til at vide en del om gearkasser har jeg et spørsmål, min 350 chevy virker sådan set fint. Den skifter fint gear og er nyrenoveret, men ved kold opstart er den længe om at gå i bakgear. Når bil står i garagen og jeg starter den op så lader jeg den stå,og køre i tomgang et minut ca. Når så jeg sætter den i bakgear er det ligesom om der ikke sker noget, først når jeg giver lidt gas kommer den langsomt. Når den så har kørt lidt opføre den sig helt normalt, og går fint i både bak og fremad gear. Hvad skyldes den langsomme opstart. På forhånd tak

Mvh smeden.

Offline TBT

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 364
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Shift kitt
« Svar #4 Dato: Tirsdag den 12. April kl.10:40 »
Er den nyrenoveret, så kør tilbage til dem, så ordner de vel problemet for dig?

Men som hovedregel er det en hængende ventil i ventilblokken,flere omdrejninger giver mere flow og højere tryk, og det kan øge mængden der kan løbe frem til koblingen lige tilpas nok til at den begynder at tage ved, uden ordentligt at have tryk.

Bakgearet kalder på maksimalt olietryk fra pumpen, og af en eller anden årsag sker det nok ikke når den er kold, ofte en hængende boostventil i ventilblokken, når det kun sker i kold tilstand.

Dog vil jeg ikke anbefale du kører med det, for hvis den kun "langsomt" tager fat, betyder det manglende olietryk også mangel på kontakt i koblingerne.

Du har ikke problemet i L1 og L2? (eller hvad det nu hedder i din bil) (lo/reverse er samme koblingspakke)

Det er ventil nummer 4 på billedet.





« Senest Redigeret: Tirsdag den 12. April kl.10:45 af TBT »
79 Trans Am også kendt som Black Betty.

Offline Marx3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 369
  • Karma: +9/-3
    • Vis profil
Sv: Shift kitt
« Svar #5 Dato: Tirsdag den 12. April kl.18:53 »
jeg læser lige lidt med. Min Caprice hopper også hurtigere i bakgear, hvis den får lidt omdrejninger. ellers ingen problemer overhovedet.
'79 Caprice unmarked vehicle clone

Offline TBT

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 364
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Shift kitt
« Svar #6 Dato: Onsdag den 13. April kl.09:39 »
jeg læser lige lidt med. Min Caprice hopper også hurtigere i bakgear, hvis den får lidt omdrejninger. ellers ingen problemer overhovedet.

Hvad olie kører du på?

Og der er forskel på at "overveje" om den går i gear, eller om den SKAL have lidt omdrejninger for at gå i reverse.

Den sikreste måde at fejlsøge disse kasser på er via olietrykket, jeg har slange og manometer hvis du vil låne det ;)



79 Trans Am også kendt som Black Betty.

Offline hs1973

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +7/-0
    • Vis profil
Sv: Shift kitt
« Svar #7 Dato: Lørdag den 16. April kl.09:59 »
Takker for svar. Jeg har kørt med det siden 2 år tilbage. Den gør det som sagt kun når den er kold og lige startet. Ellers køre den fint når den er varm. Den tøver sådant et ikke, den reagere bare først når den får lidt omdrejninger og kun når den er er helt kold. Jeg får kigget på det næste gang den skal have olie og filter på gearkassen. Jeg har ikke det store forstand på den slags operationer. Så jeg giver info videre til min mekaniker som servicere den. Det er dog ikke det store problem, dels fordi den ikke køre så meget og fordi det kun er når den er helt kold. Efter lidt kørsel er den helt ok. Jeg køre på noget olie som min mekaniker har hældt på. Mener det hedder maxpower shift.

Mvh Henrik.