Forfatter Emne: Varm tændingslås...  (Læst 34699 gange)

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #15 Dato: Onsdag den 20. Maj kl.20:34 »
Har ikke været ude og køre endnu, men kunne ikke forestille mig andet.. Strømmen kører uden om det originale ledningsnet, og bliver aktiveret af den gamle coil ledning som der heller ingen problmer var med :)

Fik desuden fuget for- og bagrude med klar silikone, så vandet burde holde sig ude.. :)
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline TBT

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 364
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #16 Dato: Fredag den 22. Maj kl.09:50 »

Fik desuden fuget for- og bagrude med klar silikone, så vandet burde holde sig ude.. :)

Nej nej nej ;)

Silicone er noget man bruger i byggeri, til autoglas bruger man rudelim og rudetætner alt efter om man skærer den ud og monterer den rigtigt, eller blot skal tætne en rude man ikke lige orker at skære ud :D

Beklager, men jeg har set flere ruder monteret / repareret med silicone, og det er noget nær umuligt at fjerne så rudelimen kan binde igen, og folk kan jo ikke forstå man ikke vil give garanti på tæthed og holdbarhed af en rude, når nu den gamle var tæt....

79 Trans Am også kendt som Black Betty.

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #17 Dato: Fredag den 22. Maj kl.13:42 »
Ruden har allerede været forsøgt tætnet med noget der bestemt ikke hører under de katagorier du opstiller.. Kunne efter mit bedste skøn ligne noget bitumen ( tagpap tætnet ) for der var ikke "flydt" ud som sikaflex osv.. Så min halvfærdige løsning, dækker over en andens halvfærdige løsning = 100% helfærdig løsning  O0

Kan roligt sige jeg ikke piller ruder ud af bilen, før jeg får mit eget værksted / garage hvor bilen uden problemer kan stå længere tid :)

Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline TBT

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 364
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #18 Dato: Mandag den 25. Maj kl.07:57 »
Fair nok, men du får noget af et afrensningsarbejde når og hvis det en gang skal ske ;)

Ruder er køreklar efter en times tid, så at den skal stå i længere tid, må dække over noget andet :D

79 Trans Am også kendt som Black Betty.

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #19 Dato: Mandag den 25. Maj kl.11:05 »
Forruden er hvidlig i øverste venstre hjørne, så hvis den kommer ud, skal der ny i.. Og det er penge jeg ikke har lyst til at ofre nu :)

Tændingslåsen bliver ikke varm mere, til gengæld bliver jeg nød til at dreje nøglen frem og tilbage et par gange for at den fatter at slukke.. Måske er det en slidt tændingslås? Før alt det her elektroniske tænding var der ingen problemer med at tænde eller slukke.. :(
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline TBT

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 364
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #20 Dato: Mandag den 25. Maj kl.15:17 »
Det hænger helt fint sammen med at den blev varm, en dårlig kontakt skaber varme, og nu er kontaktsættet nok så forkullet det ikke gider slippe igen, med mindre der er en vis mængde forbrug, og med et relæ foran, er forbruget under 1Watt
79 Trans Am også kendt som Black Betty.

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #21 Dato: Mandag den 25. Maj kl.15:56 »
Så hvad gør man så? Kan jeg rense den, eller skal der ny lås til.. ? I så fald, hvor får jeg sådan en? Der sidder så vidt jeg husker 5 ledninger på.. Nøglen der bruges er ikke den samme som dørene, så lige meget om der kommer en anden..

Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline hs1973

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +7/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #22 Dato: Mandag den 25. Maj kl.16:22 »
jeg har før haft held med at sprøjte godt med kontakt rens ind i kontakten og så blæse den ren med trykluft, men der er en risiko for at den er helt død bagefter, hvis kontaktpunkterne er meget slidte. under alle omstændigheder burde en ny lås kunne købes hos feks classic industries, eller en anden forhandler af buick sager. heldigvis er mange af den slags dele de samme i flere forskellige gm biler. så du burde med lethed kunne skaffe en ny som fungerer.investerede selv i nye låse overalt til chevellen og de var ikke så dyre såvidt jeg husker.

mvh smeden.

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #23 Dato: Lørdag den 13. Juni kl.19:36 »
Jeg har haft en smule problemer med at tændingenslåsen ikke ville slukke, efter strømmen er kørt over et relæ.. Det hjalp lidt med en ordenlig gang kontaktrens, og trykluft..

Er lige kommet hjem, efter en tur i regnvejr, med blæser, vinduesvisker og lys på... Tændingslåsen er varm igen? Syntes ikke jeg har bemærket det når jeg kører uden nogle strømforbrugere igang.. ?

Ratgearet er begyndt at køre trægt, sådan fra det ene gearskifte til det andet, hvad kan det være? Et sted man skal smøre eller hvordan? Den går fint i gear..

Og så er min heatriser, som selvfølgelig er støbejern ( hvor sommerfuglen er fjernet ) åbenbart flækket på højre manifold, så nu lyder bilen af helvede til :(

Som om det ikke var nok, så er bilen begyndt at gå dårligt/gå ud når man holder i gear, selvom jeg har stillet tomgangen op.. Når man kommer kørende hen til et kryds og stopper, går der et par sekunder, så kommer det.. Hvorfor nu? Kan det være benzinen standen der skal stilles op i karburatoren? altså de der reservoir til tomgang/acc pumpe.. ? Eller?


Tror min bil er træt af mig, og som om det ikke var nok så griner mit nye projekt også af mig :(

Mvh Houmark, der er lidt biltræt for tiden..
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline hs1973

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +7/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #24 Dato: Søndag den 14. Juni kl.12:13 »
Hm ja det lyder til damen er lidt på kant med dig for tiden, anyway der er flere steder dit ratgear kan køre stramt. Prøv at tage gearvælgeren af nede på gearkassen først, så fjerner du selve gearkassen fra ligningen. Derefter kan du prøve at skifte og se om det stadig binder et sted. Derefter kan du forsøge at smøre de forskellige steder, dog er selve mekanismen inde i ratstammen ikke lige at komme til. Så forsøg dig lidt frem med noget sprayfedt. Ikke wd40 det løsner kun men smører ikke i længden så kommer problemet bare igen.

Dårlig tomgang kan være lort i karburatoren hvis det kom lige pludselig, min egen gjorde det osse og var fuld af skidt. Ellers kan det være du måske skal overveje at lade en prof se på om karburatoren trænger til en renovering eller justering.

Der er kun en vej det op på hesten igen, det er op og ned med de gamle biler.

Mvh smeden.

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #25 Dato: Søndag den 14. Juni kl.12:30 »
Karburatoren er fra sidste år.. Den står uden problemer i tomgang uden belastning ( P og N ) Så ved ikke om skidt er svaret, men en rensning af karburatoren er aldrig af vejen..

Lyder som en god fremgangsmåde med ratgearet.. Har noget smørremiddel med pfte i, det burde gøre tricket :)
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline hs1973

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +7/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #26 Dato: Søndag den 14. Juni kl.20:05 »
Tja min karb var spritny, men fik åbenbart tanket et sted med skidt i benzinen for den var proppet med lort. Ptfe bare derudaf så rammer du det rigtige sted før eller siden, god fornøjelse.
Mvh smeden.

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #27 Dato: Onsdag den 17. Juni kl.08:46 »
Well, pfte gjorde tricket med gearvælgeren.. Alle samlinger på vej ned mod gearkassen + ratstammen fik en ordenlig tur og blev motioneret..

Udstødningen er jeg stadig i tvivl om.. Kan ikke finde nogle løse heatrisere i dk, og har ikke lyst til at betale 4x så meget i moms og fragt som delen koster i USA, samt besværet.. Har dårlige erfaringer med at svejse støbejern, og kemisk metal + gun gum etc. kan ikke holde til trykket/varmen  :-\ Kemisk metal fraråder at bruge det steder med mere end 100*, og et vildt gæt fra min side, er at det er der vist hvor udstødningen fra 4 cylindere mødes..

Mht. den dårlige tomgang, så har jeg tjekket alle vacum samlinger, uden at finde en utæthed.. Bilen står uden problemer i lave rpm uden belastning, men i gear vil den gerne gå ud.. Men åbenbart kun når den er varm.. Sådanne nogle Nailheads kører rimeligt koldt i indsugningen, og når den ikke har problemer uden belastning, tror jeg heller ikke det er fordi den koger benzinen.. ?

Tændingslåsen er begyndt ikke at slå fra igen, hvis jeg drejer nøglen hurtigt fra "on" til "off".. Gøres det langsomt slukker bilen når nøglen er 2/3 af vejen, så den er højst sandsynligt slidt.. 
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"

Offline Spiritman

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 904
  • Karma: +3/-0
  • Fra Midtsjælland Aèee :-)
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #28 Dato: Onsdag den 17. Juni kl.09:01 »
Well, pfte gjorde tricket med gearvælgeren.. Alle samlinger på vej ned mod gearkassen + ratstammen fik en ordenlig tur og blev motioneret..

Udstødningen er jeg stadig i tvivl om.. Kan ikke finde nogle løse heatrisere i dk, og har ikke lyst til at betale 4x så meget i moms og fragt som delen koster i USA, samt besværet.. Har dårlige erfaringer med at svejse støbejern, og kemisk metal + gun gum etc. kan ikke holde til trykket/varmen  :-\ Kemisk metal fraråder at bruge det steder med mere end 100*, og et vildt gæt fra min side, er at det er der vist hvor udstødningen fra 4 cylindere mødes..

Mht. den dårlige tomgang, så har jeg tjekket alle vacum samlinger, uden at finde en utæthed.. Bilen står uden problemer i lave rpm uden belastning, men i gear vil den gerne gå ud.. Men åbenbart kun når den er varm.. Sådanne nogle Nailheads kører rimeligt koldt i indsugningen, og når den ikke har problemer uden belastning, tror jeg heller ikke det er fordi den koger benzinen.. ?

Tændingslåsen er begyndt ikke at slå fra igen, hvis jeg drejer nøglen hurtigt fra "on" til "off".. Gøres det langsomt slukker bilen når nøglen er 2/3 af vejen, så den er højst sandsynligt slidt..

Skønt med gamle biler :o :ojeg er lige så træt af min som du vist er af din, men de skal ikke bestemme, det skal VI Thumbs up har du et billede af det der skal svejses, da jeg tidligere har set noget elektrode svejsning der så ud til at holde
1979 AMC Spirit V8, lille men vågen..

Tidligere US biler:
1969 Pontiac Custom S
1968 Pontiac Firebird Convertible
1969 Pontiac GTO Convertible
1967 Ford Mustang Convertible

Offline Houmark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
  • Karma: +3/-0
    • Vis profil
Sv: Varm tændingslås...
« Svar #29 Dato: Onsdag den 17. Juni kl.09:43 »
Det er sådan et lille mellemstykke, der er boltet mellem udstødning og manifold..

Prøvede at svejse min gamle manifold, på alle tænkelige måde.. Varm/kold - Støbejerns elektrode, Tig, Mag, gas og ilt uden held.. Kunne ikke få noget til at binde på den 50 år gamle manifold..  :'(

Overvejer nu stærkt at prøve kemisk metal alligevel, for uanset hvad er den gået i stykker.. Kunne evt prøve at svejse den, og når det ikke gik så spartle den op i kemisk metal..

Ikke nok med det, så driller bil nr 2 også.. Der er så lidt plads i motorrummet, at jeg må løfte/sænke motoren for at få dele af og på..
Nuværende
1965 Buick Electra HT 401"
 
 Tidligere
1980 Chevrolet Camaro z28 Targa 350"
1971 Ford Mercury Cougar conv. 351C"
1969 Buick Skylark 4 door HT 350-4"