Nylige indlæg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Ris, ros og forslag / Sv: https
« Nyeste indlæg af Steffan Dato Søndag den 23. April kl.12:34 »
Er det en vps eller webhost det køre på?
12
Bremser, styrtøj og affjedring / Sv: Ny bremseforstærker og hovedcyl til min '64 Olds 98
« Nyeste indlæg af Jandk Dato Tirsdag den 28. Marts kl.20:37 »
Så er jeg igen igang med min bremseforstærker... nu ER den afmonteret, og drønet over i hjørnet, for ellers tager den ene dag den anden jo.

Jeg agter at indkøbe diverse ventiler/blokke, hovedcyl og bremseforstærker, men som den originale (altså den jeg ikke har) kigger jeg på en 9" for det er der lige plads til. Men jeg ville jo gerne skohorne en dobbel menbran derned, men man mangler nogle dimensioner.
Derovre skriver jeg en forespørgelse til de forskellige forhandlere, og bliver betjent høfligt, Jeg spørger høfligt om hjælp til at stykke komponenter sammen og for at kunne vælge enten den ene eller den anden bremseforstærker beder jeg om dimensioner på dem, og begrunder hvorfor. De søde amerikanere der sælger dette, kan enten ikke svare, eller svare "no, we dont have anything that goes straight into your Ninety Eight", hvilket jeg jo heller ikke regnet med, DET VAR JO NETOP DERFOR JEG NETOP SPURGTE IND TIL DIMENSIONERNE... for hulen... nå skidt, jeg har gasset af.

Mit spørgsmål til Jer.... Er der én af Jer der tilfældigvis har diameter/dybde på en enten 7" eller 8" dual bremseforstærker, så jeg har noget at gå ud fra??

Smed ??? Du har ihvertfald en 9" dobbelt du måske kan lokkes til at måle ;-)

På forhånd tak...
13
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: Utæt gearkasse
« Nyeste indlæg af hbsørensen Dato Fredag den 17. Marts kl.16:14 »
Jeg ved ikke om der er slør er ikke kommet længere end jeg ikke længere vil have et stykke pap liggende under bilen så jeg må i gang tak for hjælpen
14
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: Utæt gearkasse
« Nyeste indlæg af Spiritman Dato Fredag den 17. Marts kl.07:52 »
Min automat gear kasse fra 71 måske cherolet/Pontiac er utæt ved udgang kardan, der sidder ved udgang ligesom en flange med 4 bolte hvor i pakdåsen sidder men sidder der yderligt et leje eller bøsning man bør skifte

Er der den korrekte mængde olie på gearkassen, ellers kan det løbe ud den vej? men der sidder en bøsning inde bagved pakdåsen der kan være slidt, for at skifte den skal du pille bagende af gearkassen, og sætte en ny i! men umiddelbart behøver det ikke være problemet, mærker du noget slør når du tager i yoken og vrikker med en?
15
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Utæt gearkasse
« Nyeste indlæg af hbsørensen Dato Torsdag den 16. Marts kl.06:34 »
Min automat gear kasse fra 71 måske cherolet/Pontiac er utæt ved udgang kardan, der sidder ved udgang ligesom en flange med 4 bolte hvor i pakdåsen sidder men sidder der yderligt et leje eller bøsning man bør skifte
16
Alt mulig snak / Sv: Skal vi have lavet en Facebook gruppe ?
« Nyeste indlæg af Spiritman Dato Søndag den 12. Marts kl.19:05 »
Hele problematikken ved facebook ligger i at det er alt for nemt at oprette en ny gruppe, jeg har opgivet at følge med da vel er noget der ligner 10 grupper med køb og salg af amerikanerbiler og stumper, der er sikkert også flere forums nu, det er sørgeligt, men sandt  :'(
17
Alt mulig snak / Sv: Skal vi have lavet en Facebook gruppe ?
« Nyeste indlæg af CP Dato Fredag den 03. Marts kl.14:03 »
Jeg syntes desværre heller ikke at der er meget gang i Facebook gruppen til min bil model  (pontiac firebird) ved nogen af Jer om der er en mere almen US Facebook gruppe for alle us biler ?
18
Motor, reparation og optimering / Sv: Motorolie
« Nyeste indlæg af Houmark Dato Mandag den 20. Februar kl.19:58 »
Oliebiksen har ellers billigere zddp end de fleste US forhandlere, men det er religion hvad man har lyst til at køre på..

https://www.oliebiksen.dk/shop/cam-shield-1-shot-218p.html
19
Motor, reparation og optimering / Sv: Motorolie
« Nyeste indlæg af CP Dato Søndag den 19. Februar kl.20:01 »
10w60 er tykkere end en 15w40, ingen grund til tæt motor for det.. Den VR1 der bliver linket til, er der mange amerikanere der sværger til er den bedste, blandt andet pga højt zink indhold..

Jeg kørte 5w30 fuldsyntetisk med zddp oveni første år uden problemer, siden har jeg kørt 10w40 med zddp oveni, for har lidt højere olietryk, men syntes 10w60 er meget overkill.. Hvis jeg ikke allerede havde købt olie, havde jeg købt VR1'en for så slap jeg for zddp oveni..
Ja og så er det endda billigere med VR1 når man slipper for at betale for zink'en :) 
20
Motor, reparation og optimering / Sv: Motorolie
« Nyeste indlæg af Houmark Dato Søndag den 19. Februar kl.18:17 »
10w60 er tykkere end en 15w40, ingen grund til tæt motor for det.. Den VR1 der bliver linket til, er der mange amerikanere der sværger til er den bedste, blandt andet pga højt zink indhold..

Jeg kørte 5w30 fuldsyntetisk med zddp oveni første år uden problemer, siden har jeg kørt 10w40 med zddp oveni, for har lidt højere olietryk, men syntes 10w60 er meget overkill.. Hvis jeg ikke allerede havde købt olie, havde jeg købt VR1'en for så slap jeg for zddp oveni..
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10