Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - NickyW

Sider: 1 ... 4 5 [6]
76
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Tirsdag den 01. September kl.18:34 »
jeg sætter pris på både de simple svar, og de tekniske... Thumbs up  - at jeg så måske ikke lige fatter alt af den store forklaring, er jo så en anden ting ;D  - det er små 3 dage siden jeg første gang skrev edelbrock på google, så vi kan vist godt blive enige om jeg er det man kalder ny i faget ;) - men har jo i hvert fald fundet frem til jeg skal have en større kabonade når der bliver råd til det ...  - en anden ting, tidligere ejer, har sat en kabel strips rundt om armen på den elektroniske choker, som "låser" spjældet ca halvt åbent????? jeg har ikke i nu ville pille den af og "lege med det" da jeg ikke viste hvad det var til... tror i chokeren er gået i stykker siden den er på? eller har det noget at gøre med kaboen er for lille?  eller er det bare kabelstrips bling  ;D

77
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Mandag den 31. August kl.17:13 »
Tak for de pæne ord Spiritman  :)
For at vende tilbage med karburatorproblemet, så er det almindelig kendt at alt fra 401 til 455 buick´s er glade for store karburatorer. Du kan prøve at kikke på diverse buickfora´s i USA, hvor de alle sammenstemmende siger 750 cfm carbs minimum. Buick havde i midt tresser en dualquad opsætning (2 firportede ) som når der var fuldt åbent trak 1200 cfm og tro mig det kører ganske fint  8)
Når det er sagt tvivler jeg på at det er der dit problem ligger, ikke alene i hvert tilfælde  :-\
men giver det så noget mening at prøve oog dysse om osv med den her kabonade eller skal jeg bare købe en 750er ??

78
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: kardan kryds
« Dato: Mandag den 31. August kl.17:04 »
jeg takker for svarene.. er blevet lidt klogere.. igen igen   Thumbs up -

79
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Søndag den 30. August kl.21:55 »
750 forstår jeg som at være til high performance use... - men var inde på en side (kan ikke huske hvad for en)  - men der kunne man når man var inde på varen - en 1406, se hvilke modeller den passede til, og der var rivieraen IKKE imellem... så det gir mening hvad du siger..?

80
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Søndag den 30. August kl.21:48 »
okay, er det nogt du er helt sikker på? grunden til jeg spørg, sidder og ser videoer om edelbrock karbur nu, og der synes jeg han siger at fra 350 cubik til 444 cubik skulle 600 "serien" passe, ? så vidt min lille hjerne kan tyde, så er 600 en 1406... ? men måske det er mig der misser noget i farten? ???  aner ikke hvorfor de har skiftet den.... men tror det er nogen der har mindre forstand på bil end mig der har haft den før............... pænt mange fætter fidus løsninger  >:(

81
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Søndag den 30. August kl.19:59 »
ved du hvad den hedder i den rigtige str, kaburatoren?

82
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Søndag den 30. August kl.19:28 »
det er faktisk os hva jeg er nået frem til, med at den er for lille, - (youtube er din ven) - men ja det bliver jeg nok nød til når og hvis den skal indstilles.. tænkte bare på om der kunne være andre ting der kunne have indflydelse, fx tændkabler og dæksel? tændrør?

83
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: kardan kryds
« Dato: Søndag den 30. August kl.17:09 »
hvordan centreres ved bagtøjet ? ??? yoken, er det, det blanke stykke man skubber ind i gear kassen? hilsen amatøren  :)

84
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: kardan kryds
« Dato: Søndag den 30. August kl.14:56 »
når jeg sættter den i bak gear, og træder stille og roligt på pedalen, er det også som om den rumler, eller fedter lidt? kan det også have noget at gøre med dette ? :o

85
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: kardan kryds
« Dato: Søndag den 30. August kl.14:50 »
okay, hvis det er tilfældet, kan jeg så løse problemet ved at sende kardang til drivline specialst, få skiftet kryds, lejer og afbalanceret den ? eller kan jeg stadig fucke det op ved genmontering :P?

86
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Søndag den 30. August kl.14:45 »
det er en edelbrock 1406 med elektronisk chok.. 

87
Motor, reparation og optimering / ingen effekt kun "larm"
« Dato: Søndag den 30. August kl.13:05 »
hey. har en buick riviera fra 69 430cu ... den trækker mega godt når man træder pedalen i bund, lige indtil den rammer 3. gear, så knalder den ud af udstødningen og brøler, men der sker ingen ting... - hvis jeg køre i 3. gear og giver den noget at leve af uden, kickdown, så trækker den også fint... men lige så snart jeg træder i bund knalder og sprutter den...   nogen der har en ide om hva det skyldes?  jeg ved at en tidligere ejer har skiftet kaburator... kan det være forkerte dysser?  skal der stilles tænding?  håber i kan hjælpe.. mvh Nicky

88
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: kardan kryds
« Dato: Søndag den 30. August kl.12:45 »
hej alle sammen. jeg har en buick fra 69, som ved 60-80 kmt ryster/ hopper , vilket jeg tror er pg et skadet fælg, kan dette skyldes gardang aksel???  har undret mig over at det kun er omkring denne hastighed, et skadet fælg tænker jeg man kan mærke hele tiden??  jeg har lige skiftet et gardang kryds der var helt færdigt, det var ca 2cm slør ?  - det hjalp ikke på rystelserne..  mvh ny  begynderen  :)

Sider: 1 ... 4 5 [6]