Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gitcar

Sider: 1 [2] 3
16
Motor, reparation og optimering / Sv: Hvilken carb ville i vælge?
« Dato: Søndag den 21. Juni kl.21:23 »
 :o 16000 omdrejninger er alligevel en sjat for en v8 TBT ;-)

17
El og elektronik, reparation og fejlfinding / Sv: Autoelektriker??
« Dato: Lørdag den 20. Juni kl.22:07 »
OK, jeg var måske lidt flabet.

Det er sgu nok bare sådan det er!

Jeg har været lidt oppe og slås med ledningsnettet under instrumentbordet, det var totalskadet med både spor af brand, 700x stereo og det hele.

Jeg kan få et nyt og havde egentlig også bestilt det, men der er nu opstået tvivl om hvorvidt det passer, chevy og GMC er næsten ens, men åbenbart ikke når det kommer til instrumenteringens ledningsnet.  Så hvis det skal være så besværligt, så var det måske nemmere at finde en med forstand på det , pege og sige "lav den"............ Men med de rigtige stik osv, så er alt jo muligt.

Hej
Har lige været oppe og slås med min 66 chrysler, efter en motorbrand :-( med smeltede ledninger tilfølge). Sammen med min kammerat(som er elektrikker) fik vi lavet et nyt af nye ledninger som han havde i firmaet. Det er tålmodighedsarbejde da længder og farver og ikke mindst kvadrater skal passe. Det blev pisse godt :-)
 Tror måske det kan betale sig for dig at købe noget som matcher, eller ligner tæt på det originale. Og for alt iverden et godt ledningsdiagram over original bilen. det kan ikke undværes.
Hvis du sender det til en autoelektrikker, kan du hurtigt få et chock over prisen! Da det er en sand tidsrøver

Håber det bedste
mvh Gitcar

18
Alt mulig snak / Sv: Small block
« Dato: Fredag den 19. Juni kl.21:44 »
Synts godt om Thumbs up

19
Motor, reparation og optimering / Sv: Olietyve/paraplyer til Olds 394
« Dato: Mandag den 01. Juni kl.19:38 »
Mener at hørt om nogle gamle buicker Som ikke har olietyve. Kan ikke huske hvilke dog!

På de gamle volvoèr tog det ikke lang tid at skifte dem(b 18-b20), Jeg har med held haft brugt noget flagline som jeg kom ind gennem tændrørs hullet. og drejede stemplet imod top så ventilerne ikke kunne ploppe ned.  Virkede hvis ikke der var noget trykluft inærheden
 :)

20
Hmm jeg syntes det ligner kompressions spray på din video!! Direkte ud igennem din toppakning!!
Bruger den vand? Har du vand i olien? Kig om der er fedtet snask på dit olielåg. Går den på alle 8 cyllindre? Check dine tændrør om de ser ens ud på elektroderne

Held og lykke med din jagt på problemet

Gitcar

21
Motor, reparation og optimering / Sv: corvette 454 1971
« Dato: Lørdag den 23. Maj kl.19:38 »
 :)
Hej igen Undskyld den lidt lange respons tid.
Der er nu monteret en ny hei fordeler, NU sparker den gamle 454BB røv  >:D
Utrolig forskel på den nye fordeler og den gamle platintænding

God Pinse til allle
Mvh Gitcar

22
Motor, reparation og optimering / Sv: corvette 454 1971
« Dato: Mandag den 30. Marts kl.20:25 »
Vi har desværre ikke nået en skid idag, det forbandede arbejde tager for meget af fritiden.

Bliver nok først i påsken vi roder videre, skal nok vende tilbage

Lightning : Den har ikke ændret adfærd med 2 andre carbs, edelbrok og Holly. tvivler på at den går for magert

Tak for input til alle

23
Motor, reparation og optimering / Sv: corvette 454 1971
« Dato: Søndag den 29. Marts kl.17:39 »
Hej RC

Den nye "midlertidige 12 volt fra ign er monteret før en ny formodstand på en ny tændspole;-) Så spolen får kun 9 volt ;-)

Dette setup var for at overrule de gamle Hårde ledninger, og lidt for lave volt målinger på primær siden

Hyg

24
Motor, reparation og optimering / Sv: corvette 454 1971
« Dato: Søndag den 29. Marts kl.17:27 »
He ja det med carb har du ret i. Han har købt den hos ecklers. OG den var ikke helt fin da den kom hjem i papkassen :-(
Vi har brugt en del tid på at få den rettet ind.
Tro helt bestemt ikke at den volder de problemer som vi kæmper med (men alt er ved at blive endevendt og Carben er ikke glemT;-)  )
Prøver at låne en fordeler uden platiner af en ven, så må vi se

Har også chekket  om tændings mærkerne havde rykket sig på balanceren. (har jeg vist nok hørt engang om en som kendte en havde set )  ;)
vender tilbage når der er nyt, tak for input
Hyg

25
Motor, reparation og optimering / Sv: corvette 454 1971
« Dato: Søndag den 29. Marts kl.16:04 »
Hej
kamvikel står 29 grader, nye platiner og kondensator. ny tændspole med formodstand.nyt fordelerdæksel og ledninger.
 Har trukket en ny 12 volt ledning fra ign ved sikrinsholder til tændspole, for at udelukke den gamle restricted wire som jeg kun kunne måle 7 volt i tomgang.

tænker om det kan være man skulle se, om man stadig kan købe oktan 99 i frederikssund. Og se om det ændre noget

Hyg

26
Motor, reparation og optimering / Sv: corvette 454 1971
« Dato: Søndag den 29. Marts kl.15:51 »
Hej tak for respons
Læner også til at prøve noget platin løst, for at udelukke
fordelerens svingklodser virker lidt for løse til mig!

Har også en lille tanke om at flå ventil dækslene af for at måle knast løft, og chekke ventil fjedre

Hyg :)

27
Motor, reparation og optimering / corvette 454 1971
« Dato: Søndag den 29. Marts kl.14:17 »
Hej Jeg roder i øjeblikket lidt med en 454 som har udsætter ved høje omdrejninger (kæppen i bund) 3500-4500, lige før opgearing til næste gear.
jeg mistænker tændings advanceringen,
Den står 12 grader i fortænding, uden vacum ved 2500( mekanisk) omdr 26 grader, med vacum fuld advancering 34 grader?
Mit spørgsmål til panelet, er det ikke i den lave ende.

Carb er q-jet, nylig monteret for at komme tilbage til originalt spec. med ny bensinpumpe.
Den har været kørt med edelbrok og holly carb, samme resultat med udsætter/ dyk. derfor min mistanke på tænding. Advancering /
platinhop
Nogen som har prøvet det samme?

Mvh Gitcar :-\

28
Alt mulig snak / Sv: Nogen der kender nogle US huggere i Sverige??
« Dato: Onsdag den 25. Marts kl.18:38 »
Osby skroten ligger ikke så langt fra broen  :)

29
Alt mulig snak / Examen (svensk bilsyn)
« Dato: Onsdag den 04. Marts kl.21:02 »
He He en lille svensk film fra da jeg var ung ;-)

Kan ses i 3 dele på youtube

https://www.youtube.com/watch?v=jDVU2rqv0fw

Det var heller ikke nemt i de gode gamle dage, at få synet sin bil ;-)

30
Bremser, styrtøj og affjedring / Sv: Sænkning af Chervy C1500 truck
« Dato: Torsdag den 19. Februar kl.18:56 »
10 fyldte fadøls ankre. på ladet?   

Sider: 1 [2] 3