Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jandk

Sider: 1 [2] 3 4 ... 29
16
Motor, reparation og optimering / Sv: Tilstoppet karburator
« Dato: Mandag den 16. Maj kl.19:28 »
Låne er klart billigst. MEN sådan en bandit er ikke særligt dyr at anskaffe sig. biltema har, og de kan findes mange andre steder. En af mine kammerater købte en 10L (fin størrelse) på ebay. Jeg lånte den til min karburator. Jeg mener han gav 800,- inkl forsendelse, og den lader til at være i fin kvalitet.


17
Karosseri, reparation og lakering / Sv: Sprøjte chrom / chrom lakering
« Dato: Lørdag den 30. April kl.17:27 »
Det værste er synes jeg er at det bagefter er yderst skrøbeligt og ikke tåler feks rengøring uden at glansen forsvinder. Så det kan ikke bruges til så meget faktisk. Rigtig krom er dyrt, og vi er mange der har forsøgt dvs genveje. Men konklusionen er at der ikke er nogen nem eller billig vej til krom.

Jeg har sågar undersøgt om man kunne forsøge sig med at kromeren rigtigt hjemme med diverse bade osv. Og der findes faktisk et kit for gør det selv mennesker man kan købe fra England. Men det er giftige sager og yderst farligt at stå og rode med så jeg opgav.

Mvh smeden.

Og sådan et kit koster sikkert stadig, og det fylder  :(

18
Karosseri, reparation og lakering / Sv: Sprøjte chrom / chrom lakering
« Dato: Lørdag den 30. April kl.17:25 »
Jeg har prøvet sprøjte chrom på nogle af mine motordele, bl.a. ventildæksler og luftfilter.
Det ser umiddelbart fint ud, men efter nogle ugers kørsel har varmen taget glansen af chromen.
Så ligner det mat aluminium, hvilket iøvrigt passer mig fint, men det var måske ikke lige det man forventede.
Der er vist ikke rigtig noget der overgår rigtig chrom.
Hilsen
Per

Nu ville mit ikke blive udsat for andet end sol=varme/UV, dem det der du har sprøjtet, ser sq da meget godt ud. Jeg kan også selv lide den matte overflade  Thumbs up Thumbs up

19
Karosseri, reparation og lakering / Sv: Sprøjte chrom / chrom lakering
« Dato: Fredag den 29. April kl.20:55 »
Tak allesammen...

Konklusionen er blevet jeg ikke selv, hverken kan/vil bruge tiden på at blive skuffet, ved at forsøge selv med sprøjtekrom. Jeg er mest bange for jeg laver for dårligt forarbejde, for vent vinduernes lille dryprende nederst er noget kringlet OG rusten, og bagsideruderammen grov rusten.

Men præcis som du nævner Smed.... at friske interiørdele op, kunne være et godt bud.

20
Karosseri, reparation og lakering / Sv: Sprøjte chrom / chrom lakering
« Dato: Onsdag den 27. April kl.20:04 »
Jandk hvorfor spørger du, når du ikke vil bruge det?

René

Så enkelt er det ikke. Hvis jeg skulle dele alle mine tanker løbende med Jer, ville jeg sq nok køre Jer trætte, og nok ikke få svar på det halve alligevel. .... Så jeg fatter mig i korthed......

Er forummet ikke til bla at spørge i ?? ( er dybt taknemlig for svarende, det skal siges, dog uden jeg mener det er nødvendigt at krybe baglæns ud af forummet af bar ydmyghed, hver gang man får svar)

Spurgte fordi jeg ikke fandt noget fyldestgørende på det der nye internet ( det gik så ud over Jer, fordi jeg er bekendt med nogen gør sig i lakbranchen IRL)

Jeg havde faktisk en tanke om at spraykrome de nævnte stumper, men undervejs blev jeg betænkelig, for der ligger et stort arbejde i at overfladen bliver tip top, for de stumper jeg har pt er rustne (ikke overfladerust), det vejet op imod krom, som også kræver forarbejde, gør at JEG vurderer at tid og pris nok gør det det værd at lade dem forkrome, så overfladen er magen til det andet der sidder på bilen.

De ekstra ombytnings stumper var i "støbeskeen" uanset om det skulle være sprøjtkrom eller traditionel krom, hvis det bla er det du refererer til.

"Men det er sq nok bedst at adskille og forkrome" er ikke en afvisning af sprøjtekrom for jeg har ikke besluttet mig... Jeg overvejer stadig, og det er bla derfor jeg spørger ind til sprøjtekrom. Meeeen nu skal jeg lige have mine ekstra ruderammer hjem.

Hvis jeg har ulejliget nogen, så beklager jeg.

God aften

21
Karosseri, reparation og lakering / Sv: Sprøjte chrom / chrom lakering
« Dato: Tirsdag den 26. April kl.16:22 »
Tanken omkring sprøjtekrom startede med 2 små vent vinduesrammer på fordørene, og én ruderamme på min ene bagdør. Men det er sq nok bedst at adskille og forkrome.

Jeg er alligevel ved at indkøbe en xtra af hver, for at lave en "hurtigt" ombytning.

22
Karosseri, reparation og lakering / Sprøjte chrom / chrom lakering
« Dato: Søndag den 24. April kl.09:22 »
Er der nogen der har erfaring med det til småting/ikke udsatte dele ??

og... Er det egentligt noget alle autolakkere bør kunne?

23
Syns spørgsmål / Sv: Synshal i nærheden af Køge?
« Dato: Tirsdag den 29. Marts kl.20:17 »
Niks... Jeg har faktisk aldrig ejet en Audi 8) ( ikke at det er afgørende for at man kan være klubrotte ;)) så det er ikke mig.

24
Syns spørgsmål / Sv: Synshal i nærheden af Køge?
« Dato: Mandag den 28. Marts kl.19:30 »
Jeg kan ikke klage over Kirke Saaby Bilsyn. Indehaveren kører selv US bil, så reglerne er ikke helt fremmed for dem. Jeg havde dog monteret bilen med orange blink på skærmene, og bilen havde orange blink bagpå, men de var klar over rødt blink bagpå ville have været iorden.

25
Alt mulig snak / Sv: Florida
« Dato: Mandag den 21. Marts kl.18:06 »
Cool :)
Du har fået set noget må man sige  Thumbs up .. Dejligt med lidt dagbog også.


26
Set i lyset af at det er en østeuropæisk del du har i ville jeg sku osse skynde mig at få den skiftet ud. Du kigger bare forbi hvis du skal bruge mål eller noget.

Vh smeden

Tak :-)

27
Jaaaaa.. Det var en snyde en, men jeg SAGDE jo det var europærisk

28
Sorry guys  ;) .. Det er fra en Skoda Favorit, og GM hovedcyl passer ikke på, og det skal skiftes ud. Ja, jeg man godt male det sort, men det er stadig en plastikbeholder og fra en skoda.

Bilen ER født med bremseforstærker, jeg har desværre kun denne Tjekkiske kvalitetsenhed, der som nævnt virker glimrende, men problemstillingen er som i post #1
Som nævnt har jeg muligheden for at købe en brugt eller en NOS (Over There) efter eget vælg originalt til bilen, men den bør så nok sendes til renovering, ellers skal den sikkert snart afmonteres igen kort efter  8)


29
Jeg har lige brug for noget hjælp på dansk.

Min bil er monteret med noget europærisk bremseforstærker/hovedcyl, og det vil jeg gerne have skiftet (selvom det virker glimrende som det er).
Min problemstilling er som følger...

Er vejen frem at plukke noget fra en tilsvarende bil med dobbelt hovedcylinder??, ved ikke lige hvilken.

Eller gå efter en original der ganske vist skal renoveres, + en dobbelt hovedcyl til den?? Jeg har fundet en hos min Olds pusher i US

Jeg kender ikke til priser på at få renoveret sådan et bæst, kontra eks at få en ny fra en Buick/Cadillac eller evt universielle muligheder. Alt dette med pris og arbejde taget i betragtning, tænker jeg den originale er den sikre vej, i skrivende stund ved jeg dog ikke hvilken dobbelt hovedcyl der kunne passer på den.

Billedet viser mit nuværende setup

30
Forsikrings spørgsmål / Sv: Aros forsikring super service
« Dato: Tirsdag den 08. Marts kl.20:48 »
Hejsa
Jeg snakkede med Aros i dag og det var en helt anden besked jeg fik.
Bilen skal være meget tæt på original altså ingen ombygninger eller tuning. Bilen må KUN bruges til hobbykørsel, så ikke noget med at tage den på arbejde eller handle, så hvis du har fået en anden besked vil jeg anbefale at du får det på skrift :)

Martin

Den besked fik jeg også for forrige år.... Kort sagt kunne intet lade sig gøre, og der var heller ikke noget oplæg til hvordanen pakke kunne se ud.

Men Smed...SUPER fedt du har fået en kanon tilbud fra dem  Thumbs up

Sider: 1 [2] 3 4 ... 29