Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - PB

Sider: [1]
1
Afgifts spørgsmål / Sv: Konstruktiv ændringer og afgift!
« Dato: Lørdag den 09. Maj kl.19:14 »
Som sagt afventer svar fra skat. Og så må jeg jo se hvad de siger. Med hensyn til forsikring er jeg såden set ligeglad hvis de ikke vil forsiker den laver jeg bare en almenlig forsikring. Alle tror det har noget med forsikringen at gøre eller om de kan få den synet. Det er slet slet ikke der problemet er. Problemet er hvis man bliver stoppet når man kommer køerne og hvis told & skat stå der. Så falder fars hammer 180 % afgift og to gang bøde af afgiften. Og så de 2-3-4-5000 jeg moske skal give mere i forsikring er det mindste af det hele. Hvis man gå ind på skat og læser de afgørelser der er faldet dom på. Finder man hurtig ud af det er nogle svimlende priser. Som sagt har jeg skrev til skat og spurgt på min bil og må jeg ikke så må jeg jo bare slinger vider. Og må jeg skifter jeg dem.en anden ting er man ser sjælden en amarikanerbiler med hjulkapsler   ;)

2
Afgifts spørgsmål / Sv: Konstruktiv ændringer og afgift!
« Dato: Torsdag den 07. Maj kl.15:35 »
Jeg har skifted alle bøsninger på hele bilen. Den er fire hjuls udmålt. Og de arme der sider på ligner et U og de kan vride sig på tværs faktisk ret meget. Der er ingen revner i dem eller noget. Men jeg er temmelig traf af at fylde en hel motor vej når jeg skal lige ud. Vi har her på værkstedet i mange mange år prøvet alt mulig. Men at få denne her til at ligge ordenligt på vejen er åbenbart håbløst. Der for mente jeg det ville være en fordel at få monteret noget der ikke gav sig så meget . Og de på billedet er det eneste der er på market. Og her for noget tid siden så jeg så jay garage hvor han forklar problemet på den bil og efter der har man kunne købe de der på billede til den. Og han fortæller at bilen ikke slinger mere. De har godt nok lavet meget om på den bil de viser. Men det er slet slet ikke der jeg er. Jeg vil bare gerne køre lige ud og sikkert. Og selv om de har lavet meget om på bilen er det først når de skifter de arme den køre lige ud. Så der må jo være noget om det

3
Afgifts spørgsmål / Sv: Konstruktiv ændringer og afgift!
« Dato: Torsdag den 07. Maj kl.06:01 »
Ja hvis det er tilfældet at man kun må sætte originale dele på og ikke reproducer. Som de her bærearme. Som er de er de eneste der laves til den bil. Så har vi jo en del biler fremover der enten skal hode stille eller skrottes . Der er masser af biler hvor vi ikke kan skaffe originale dele mere . Og særligt slemt er det med 40 og 50 biler. Hvis vi ikke må bruge reproducer, også fordi de sjælden har samme form som de originale dele . Grunden til jeg vil skifte mine bærearme er fordi de er metal trætte og bagtøjet kan vride sig når man køre over bump ujehevnheder mm så bilen kommer i slinger. Og sætter jeg andre brugte på der er ca 50 år gamle er jeg jo lige vidt. Jeg har skrevet til skat så må jeg se hvad de siger

4
Afgifts spørgsmål / Sv: Konstruktiv ændringer og afgift!
« Dato: Onsdag den 06. Maj kl.06:53 »
Vil det sige hvis bilen har været  dansk fra ny.så kan jeg feks skifte de bærearme og slippe for afgiften ? Og hvis det er korrekt forstået hvordan er så procedure  ? Køre man til syn og få det skrevet ned eller hvordan ?

5
Afgifts spørgsmål / Sv: Konstruktiv ændringer og afgift!
« Dato: Mandag den 04. Maj kl.09:40 »
Som jeg læser det må man lave lidt om. Og så igen efter 366 dage ?

6
Afgifts spørgsmål / Sv: Konstruktiv ændringer og afgift!
« Dato: Mandag den 04. Maj kl.08:36 »
Hvis jeg har forstået det her korrekt, Så skal jeg køre til syn og få synsmand til at skrive jeg har lavet en konstruktiv ændring. Bare ved at skifte REAR TRAILING ARM KIT. Og så kan det gøres uden at skulle betale afgiften igen på min veteranbil ?

7
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: Pludselig ingen gear
« Dato: Søndag den 19. April kl.21:33 »
Jeg har prøvet at lade den køre og skifte i gearene mm. Den vil bare ingen ting. Nu har jeg aldrig prøvet at en Converter er stået af. Så jeg har heller ikke nogle anelse om om der ville komme lyde elle noget eller om den bare gør som den gør nu ? Og hvis olie pumpen er gået hvad går så i stykker i pumpen ? Det er mere fordi jeg tror jeg få problemer med at finde en ny olie pumpe

8
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: Pludselig ingen gear
« Dato: Søndag den 19. April kl.20:16 »
Ja det har jeg tjekket. Alt på gearkasse er umildt som det skal være desvære.

9
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Pludselig ingen gear
« Dato: Søndag den 19. April kl.18:17 »
Hej .Har fået et problem med kones Chrysler 56
I går startet vi den op og kørte ud i gården og bakket den ind igen. Og i dag skulle hun ud og køre og alle gear er væk ? Både R D og 1
Det er en powerflite automatik der er på. Nogle bud på hvad hulen der er sket ?
Den er med trykknap system og kablet til gearene virker. Meget mærkeligt for den har jo kun stået stille ? Og olie stå hvor den skal på pinden og jeg har haft bundkaret af i dag og alt ser fint og rent ud.
Der er ingen lyde eller noget det er bare som om den er i N hele tiden hvilket den ikke er vi har kontrolleret at den skifter i gear og det hele. Nogle bud på problemet ?

Sider: [1]