Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - hs1973

Sider: [1] 2
1
Alt mulig snak / Hjulfabrikken super service
« Dato: Mandag den 19. December kl.20:38 »
Jeg ved ikke om dette indlæg er det rigtige sted men jeg synes jeg ville dele en rigtigt god oplevelse med jer andre.
Jeg har haft problemer med at finde nogen som kunne samle og afbalancere mine alufælge ordenligt. Dvs flytte dækkene rundt på fælgene til de er så runde som muligt, og derefter afbalancere dem. Dem som tidligere havde prøvet havde kun afbalanceret hjulene som derefter havde mange gram på og hoppede når man nåede op i omkring 100 kmt.

Jeg fik så kontakt til hjulfabrikken i Søborg uden for Kbh, via deres hjemmeside ( google hjulfabrikken) og det kan stærkt anbefales. Stedet er ikke noget særligt men servicen og prisen er fantastisk. Derud over har de åbent alle dage incl lørdag og søndag fra 9 til 20, så os der arbejder fuldtid behøver ikke holde fri for at få ordnet vores biler. De laver alle slags biler incl specialbiler, fra trillebørshjul til 22 tommer alu. Fælgopretning mm.

Prisen for optimering incl afbalancering mm var under 400 kr incl moms. Og så læssede de sku hjulene i bilen mens jeg betalte. Alle aftaler vi lavede blev overholdt og der var  ikke en ridse i mine blankpolerede american racing. Samtidig ordnede han dem fra lørdag til søndag, så jeg må sige jeg var imponeret.

Så det kan anbefales at køre derud hvis man skal have lavet dæk eller fælge. Stedet er et gammelt baggårdsværksted og ligner noget der er løgn, men de har hjertet med og topmoderne maskiner og viste stor respekt for mine dyre fælge.

Mvh smeden.

2
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Renovering af bagtøj.
« Dato: Tirsdag den 23. August kl.20:36 »
Wanda skal have nyt bagtøj. Det gamle hyler lidt og er uden spær, så derfor har jeg besluttet at sætte et nyt bagtøj på i vinter.
Jeg har skaffet et brugt bagtøj fra en Monte Carlo som for nuværende er magen til mit gamle, jeg ville strippe det og skifte indmad og lejer osv. Jeg har købt et renoverings kit m lejer og alle shims osv. Jeg mangler så en spærklump og en ny gearing. Jeg har adgang til et bagtøj fra en 77 trans am med spær og en 3:42 gearing. Det er brugt men i ok stand, spørsmålet er så
Passer det sammen så klump og gearing kan sættes over i mit bagtøj. Og næste spørsmål er så ,ville i satse på at det er besværet værd at købe og sætte i, eller skal man satse på nye dele som selvfølgelig er en del dyrere. Mit bagtøj på chevellen er et 10 bolt 8,5 med 2:74.
Og bagtøjet på trans amen er osse 10 bolt men er med bladfjedre og smallere en mit som er med spiral fjedre og bredere.
Mit bagtøj er med 28 splines, jeg ved ikke hvad trans am køre med. Men jeg skal bruge mine egne aksler pga bredden.

Alle input er velkommende så sig endeligt frem. Hvis vi så bliver enige om at nye dele er bedre, hvad skal man så vælge til en gadebil som ikke køre ræs og skal fungere så lydløst som muligt. Der er jo en del fabrikater og forskellige typer spær.

Mvh smeden.

3
Motor, reparation og optimering / Hvem kan fremstille en ny tank.
« Dato: Fredag den 29. April kl.20:38 »
Min kammerats gamle dodge fra 56 har en rusten tank, han skal have nogen til at forestille en ny tank som passer, den gamle kan ikke reddes og en ny er umulig at finde. Kender i nogen der kunne lave en så sig endeligt til. Jeg har ikke remedierne eller talentet til at bukke og tigsvejse en sammen selv.

Mvh smeden.

4
Forsikrings spørgsmål / Aros forsikring super service
« Dato: Mandag den 07. Marts kl.18:15 »
Har idag tegnet forsikring på min chevelle i aros. De har en no bullshit politik omkring vores biler. De har ingen regler om originalt dit og dat eller hvornår og hvor du må køre osv. Desuden er prisen rigtig god.
Knap 1300 om året med fuld kasko værdi 150000kr. Og ingen krav om medlemskab af klub. Eller maks heste som som andre der ikke tager biler m mere end 200 hk.

Eneste hage er a man skal have en anden primær forsikring ved dem for at få veteran forsikring. Dvs anden bil, hus ,indbo eller lign. Jeg har så flyttet alle mine, da de så osse er lige en del billigere på mine hverdagsbiler. Det gik osse pænt stærkt at få tilbud, lige under 24 timer desuden over Tlf. Andre forlanger møder hjemme mm.

Så bare til orientering hvis nogle har problemer med en ikke helt original vogn.

Mvh smeden.

5
Hejsa drengene.

Godt nytår til alle. Jeg har fået tilbudt en 400 chevy smallblock 4 bolt Block. Jeg overvejede at lave en hotrod motor til wanda. Research siger at man kan nemt hive 450 heste ud med et par gode toppe og lidt guf. Man kan osse stroke skidtet og lave en screamer motor. Jeg synes bare damen kunne bruge lidt ekstra guf under klappen.

Men hvad siger motor guruerne herinde, skal jeg investere eller skal jeg bare lade den gå. Selve Block er ok og er uden toppe og til en ok pris. Jeg kan ikke selv bygge den, har ikke erfaringen med motorbyggeri så jeg er klar over jeg skal af med en god portion penge. Men det ville jeg skulle uanset hvilken motor jeg ville bygge. Desuden hvad med alle løsdele udvendigt som generator, starter, strømfordeler mm passer de fra min 350 over på eller skal jeg osse ud og finde noget andet der?

Kom frisk med jeres ideer. Alle input er velkommende.
Mvh smeden.

6
Alt mulig snak / Hvad skal i lave på bilen i vinter?
« Dato: Lørdag den 17. Oktober kl.17:28 »
Som overskriften siger. Hvad har i af vinterprojekter, store, små eller som jeg en alen lang liste med forbedringer. Noget er lavet samt der er sikkert flere ting undervejs der kommer på listen. Jeg er bare nysgerrig efter at se og høre hvad i andre skal lave i de lange mørke måneder. Måske håbede jg osse denne tråd kunne udvikle sig til en slags ( hvad sker der i garagen) agtig ting med billeder som kunne være spændene læsning.

Min liste ser sådan ud. Ihvertfald på min chevelle. Derud over er firebirden ved maleren pt, så der er meget samle arbejde mm når den kommer tilbage. Jeg skal selvfølgelig osse forsøge at være forgangsmand og lægge billeder ud når jeg har gjort fremskridt. For nu er chevellen ihvertfald klodset op og midterkonsollen er ved sadelmageren.

Ellers må vi håbe at spiritman får solgt spiriten og køber et nyt projekt vi kan følge, ikke spirit?

Beklæd midterkonsol m læder.
Skift forlygter til nye.
Renover og balancere kardan.
Ordne lys i instrumenter.
Skifte baglygteglas.
Skifte bundkaret og filter på gear.
Male motorrummet om.
Male forklap og bagklap om.
Rengøre og polere hele bilen.
Skifte alle bolte i motorrummet til crom.
Skifte viskerblade.
Skære hul indvendigt i forklap op til luftindtag.
Rengøre hele undervognen.
Sende diverse beslag mm i motorrummet til cromning.

Mvh smeden.

7
Vis mig din USA bil / firebird projekt.
« Dato: Fredag den 24. Juli kl.20:12 »
smedens nyeste projekt, en 1967 firebird cap oprindeligt en 400 men nu med 326. oprindeligt mørkrød metallic med sort stue. det bliver den igen, den skal stå som den gjorde ab fabrik.

der var ikke meget rust da den kommer fra texas, men de nye bunde samt bagskærmskanter var desværre lavet ret skidt. og bagagerummet var bare spartlet op i bedste usastil. det er nu fixet og jeg har brugt en god del uger på at slibe, skrabe, og slibe noget mere. så nu er bund, kabine, torpedo og bagagerum renset og har faet epoxygrunder og gummihud.
det giver en stærk og holdbar overflade som efter den er malet sort kan tåle lidt af hvert.

jeg er ikke fotograf men håber i kan se hvad det drejer sig om. og mere følger efterhånden som det skrider frem. lige nu skal jeg prøve at komme mig oven på alt det sliberi, en tennis albue og hold i nakken. men det følger jo med.

mvh smeden.

8
Motor, reparation og optimering / Juhuu succes wanda lever.
« Dato: Fredag den 26. Juni kl.17:51 »
Jeg har i lang tid kæmpet med wanda, hun havde en skidt tomgang og trak ikke som jeg var overbevist om den kunne. Nu har min mekaniker skiftet strømfordeleren til en ny MSD Hei fordeler. Novra det gjorde en verden til forskel, hun er ikke en ræser men er blevet betydeligt kvikkere og har fået en lækker tomgang.

Nu kan den holde sig i live i gear og trækker uden at tøve, før kunne den godt når den var kold finde på at slå en skid ved kickdown. Nu er det ud over golan højderne uden noget prutteri i geledderne undervejs. Fantastisk hvor lidt der skal til nogen gange. Det er de bedste 1800kr jeg længe har brugt. Så hurra for det. Ville lige dele en dejlig ting med jer istedet for kun de dårlige.

Mvh smeden.

9
Alt mulig snak / Told osv på stumper købt privat i USA
« Dato: Lørdag den 20. Juni kl.20:17 »
Hej drengene. Jeg har gudhjælpemig fundet en gut som har et komplet sæt af cromlister i Nos til min chevelle. Menhvad skal man bløde i told og moms osv af stumper man køber og får sendt af en privat mand i USA. Han har paypal så selve pengeoverførelsen er jeg ikke så bekymret over, mere hvor meget jeg skal af med i sidste ende for alt, da jeg jo som de fleste ikke har penge faldene ud af røven.

Han forlanger 1500 dollar for sagerne og han har lovet at finde ud af hvad fragten koster inden jeg roder mig ud i et køb. Men så kom jeg til at tænke på om der er told osv når man køber af en privat. Så erfaringer efterlyses.

Mvh smeden.

10
Motor, reparation og optimering / Rense benzinpumpe
« Dato: Torsdag den 07. Maj kl.17:57 »
Hvad siger i ? Kan man rense en mekanisk benzinpumpe til en chevrolet 350. Pumpen er helt ny men desværre virkede benzinfilteret ikke efter hensigten. Jeg fik desværre en dårlig tank benzin med en masse skidt i og nu er tank, karb og benzinpumpe fuld af noget der ligner fint sand. Tanken skal ned og tømmes og karburator renses, men havd med pumpen ny på eller kan man rense den ved at pumpe ren benzin igennem ?. Eller er det bedre bare at købe en ny pumpe?

Mvh smeden .

11
Motor, reparation og optimering / Erfaringer m karburatorer
« Dato: Tirsdag den 21. April kl.18:01 »
Jeg har brug for at høre jeres mening eller erfaringer, jeg har en ny edelbrock 600 på min chevelle m 350. Idag på vej på jobbet imorges begyndte den at tøve når man satte af fra grønt lys, kort tid efter døde den pludselig da jeg bremsede for rødt lys. Jeg fik liv i den igen men den gik ikke helt som den plejede.
Efter arbejde da vi havde poleret lidt lakfejl skulle jeg hjemad, fik jeg startet den men den gik dårligt og kunne slet ikke stå i tomgang samtidig røg den en del når jeg forsøgte at give den gas.
 Jeg gav den jernet nogle gange og pludselig virkede det som en prop forsvandt og den gik fint igen. Den virker som om den har en tendens til at drukne.

Vel hjemme kiggede min gode mekaniker på den og sagde at han mente den havde haft en skidt i karburatoren, samtidig nævnte han at min karburator var noget skrammel og sikkert ville gøre det igen. Han mente jeg skulle have en rochester på.

Hvad siger i andre guruer til det? Skal jeg finde en original rochester og få på eller er edelbrocken fin nok og han bare har sin mening?

Jeg sætter pris på alle indspark da jeg ikke er så stiv i karburatorer og den slags.

Mvh smeden.

12
Gear og bagtøj, reparation og optimering / renovering af bagtøj
« Dato: Mandag den 20. April kl.18:27 »
mit bagtøj på chevellen snakker en smule. kan man skifte fra ingen spær til spær på et bagtøj som er født uden spær. det er et 8,5 10 bolt og har i et bud på hvad omkostningen ligger på med ny spærklump alle lejer mm. eller kan det bedre svare sig at finde et helt andet ? erfaringer er velkommende.

mvh smeden 8)

13
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Lyd fra gearkassen.
« Dato: Lørdag den 28. Marts kl.16:45 »
Alt er foreløbigt godt med min chevelle, men der er en ting jeg undre mig over, og som nu hvor jeg har lagt mærke til den er begyndt at blive lidt træls. Der er en snurrelyd som minder om en lejelyd. Dvs den samme type lyd man høre fra et bagtøj der småsynger lidt. Det er ikke ret højt men konstant. Den optræder når jeg er oppe i fart og slipper speederen så der kun er let fod på og vi nulre derudaf, hvis jeg slipper pedalen helt forsvinder lyden med det samme. Sekundet jeg rør gassen kommer den igen. Dvs så snart drivlinen trækker det mindste er den der, jeg synes det kommer  fra gearkasse området.

Nogen der har nogen ideer til hvad det kunne være, et leje i gearkassen eller bagtøj. Bagtøjet er ikke blevet renoveret men gearkassen er nyrenoveret. Det er svært at beskrive men det lyder som et slidt bagtøj, meget svagt og fra under fødderne istedet fra bagfra.

Alle input er velkommende.
Mvh smeden.

14
Motor, reparation og optimering / Hvilke udstødningspotter ville i anbefale
« Dato: Fredag den 20. Marts kl.16:47 »
Jeg har dobbelte rør m glasspacks på chevellen, men men selv om de lyder fedt i tomgang og når man møger til den er jeg ved at blive skør efter nogle km m let fod. Hvad for nogle Potter kan i andre andre anbefale? Jeg vil selvfølgelig gerne have den dybe rumlen men ikke for meget resonans eller lyd når man bare ruller roligt afsted. Jeg vil jo helst ikke ud i at skille købe 5 forskellige sæt for at prøve mig frem. Hvad køre i andre med? Kom frisk med indspark og erfaringer.

Mvh smeden.

15
Forsikrings spørgsmål / Etu forsikring
« Dato: Lørdag den 07. Marts kl.14:41 »
Kan anbefale man tager kontakt til ETU forsikring hvis bilen ikke er 100 procent original. De har tegnet forsikring på min chevelle som er for uoriginal til alm brand, runa mm. De var venlige hurtige og gav god service. Bevares lidt i den dyre ende, men det rart at vide at man er forsikret uden de store problemer senere.

Det skal siges at chevellen ikke er ombygget voldsomt, bare andre fælge, lak og lidt crom i motorrummet. Men det var for meget for de andre. Jeg synes det er flue knepperi men regler er regler, og jeg gider ikke få at vide jeg ikke er dækket ved skade pga fælge.
Mvh smeden.

Sider: [1] 2