Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Houmark

Sider: [1]
1
Bremser, styrtøj og affjedring / Vibrationer under kørsel..
« Dato: Mandag den 28. Marts kl.14:23 »
Davs..

 Har lige hentet Buick´en fra vinteropbevaring, og udover batteriet var klappet ( ligesom sidste år ) skød den lige igang..

 Har hele sidste sæson har jagtet synderen, uden held.. Bilen både hopper og ryster, specielt ved 70km/t..  Både i drive og neutral.. Det er som om den gør det lidt ekstra når man f.eks accelerere op af bakke..

 Jeg har:
 -Afbalancering af alle 4 hjul..

 -4 hjuls udmåling, hvor vi stillede den til en smule toe inn + smurte alt op der havde en smørrenippel i styrtøjet. Intet var løst eller dårlig stand..
 
 -Monroe Highjackers bag, og Monroe improved standard gasdæmpere for..

 -Nye kryds, nyt midterleje + gummihus på kardanbroen samt afbalancering..

 -Nyt bagtøjsolie..


 Tænkte selv på at tjekke motor- og gearkasse ophæng samt om bagtøjet sidder skævt, men er der andre ting der kunne komme i spil?

 Og er der nogle i nærheden af mig ( Midtfyn ) der bare har tjek på det?

Mvh Houmark

2
USA træf og fester / Turtle Ball Run eller Viking run?
« Dato: Torsdag den 03. Marts kl.07:44 »
Davs..

Kunne godt tænke mig at være med til et større cruise, men regner kun med at dukke op til ét af arrangementerne, så hvilket er fedest og hvorfor? Tror ikke vi kommer til at overnatte, så det bliver en endags tur..

Houmark

3
El og elektronik, reparation og fejlfinding / Varm tændingslås...
« Dato: Mandag den 18. Maj kl.17:55 »
Hej Knejte..

Jeg er akkurat kommet hjem med mit nye 55" fjernsyn, da 60" døde tidligere i dag  :-[ )

Da jeg kom hjem og slukkede bilen, var nøglen varm.. Mærkede på tændingslåsen, og den var sjovt nok samme temperatur.. Monterede pertronix tænding, inkl coil for et par uger siden, med en 2,5mm2 ledning fra en tom sikring, så tændingen kunne få fuld volt.. Når bilen var startet havde coil'en samme antal volt som generatoren laver, men under start faldt det til 8v pga spændingsfald på sikrings boksen.. Da jeg ikke kunne følge den gamle coil ledning under montering af de nye tændings dele, og ikke kunne finde en ledning der ikke var spændingsfald på, har jeg trukkket en 2,5mm2 ledning, med en 10A sikring på,  fra batteriet til en vippekontakt der luser sig ind på den 2,5mm2 ledning der går fra sikringsboks til coil.. Den måde kan jeg få fuld power på tændingen under start, så den kan slå i gang let..

Har ikke lagt mærke til problemet før vippekontakten kom på, men vippekontakten er kun slået til mens jeg drejer nøglen..

Nogle kloge hoveder der kan sige hvorfor den bliver varm?

Houmark

4
Motor, reparation og optimering / Hvilken kølervæske?
« Dato: Mandag den 13. April kl.12:35 »
Dav..

Jeg har ingen køleproblemer med min bil, men den synlige væske i køleren er klart som vand.. Derfor kunne jeg godt tænke mig noget kølervæske i, for at hindre korrosion osv..

Men hvad skal der fyldes på? Blå gammeldags? Glykol? Er ikke interesseret i at bruge vildt mange penge på det, men det er heller ikke sjovt at motoren ruster indvendigt :)

Houmark

5
Motor, reparation og optimering / Degree Wheel..
« Dato: Tirsdag den 17. Marts kl.08:38 »
Er der nogle der ligger inde med sådan et kit? Syntes det virker lidt dyrt at betale ~900,- for det når man kun skal bruge det en gang..

F.eks:

http://www.summitracing.com/int/parts/pro-66787/overview/

Houmark

6
Motor, reparation og optimering / Stempelringe ?
« Dato: Mandag den 16. Februar kl.16:53 »
Hej..

 Vær nu rare at hjælpe mig, for begynder at være ligesom en plade der er gået i hak..

Jeg har nogle 4.000+5 stempelringe til den nyhonede 351w, og de er også fine til 6 af hullerne, men har 0,80mm og 0,90mm gap på de forreste cylindere og det ville fandme være synd bare at samle det :(

Derfor søger jeg nogle stempelringe, til de 2 cylindere, hvor gappet er mindre.. Brugte eller nye betyder intet, bare jeg kan være blive færdig med den motor..

Houmark

7
Motor, reparation og optimering / Flow optimeret topstykker..
« Dato: Mandag den 19. Januar kl.11:53 »
Hej Knejte...

 Jeg er igang med at bygge en 351w for min makker.. Motoren er fra 76, så ydelses mæssigt er den helt hen i vejret ( 143hk og 270nm svjh )

 Derfor måtte der jo ske noget udover bare nye lejer og honning.. Der er kommet en Crane Energizer knast, et Edelbrock proformer alu indsug, en 600cfm Holley og Headders hjem.. Alle delene er valgt efter topstykkernes mildest talt små udstødnings ventiler og porte, samt lav kompression..

 Men man kan lige så godt få det bedste ud af det, så har planet 1mm af toppene, så kompressionen stiger til ~9,2:1 og så er der gasket matched udstødningsporte... Det er helt utroligt hvor store man kan slibe de kanaler :)

 Håber satme den kommer til at gå godt, for der er sku meget arbejde i en motor renovering :)

(Det er forresten med vilje at pakningen ligger så højt i forhold til bolthuller..)
Houmark

8
Vis mig din USA bil / 1965 Buick Electra 225
« Dato: Tirsdag den 30. December kl.20:55 »
401" Nailhead, med en ST400 i røven hvilket er den bedste motor jeg har kørt indtil videre.. Har lavet lidt små ting såsom lakfejl, ombetrukket kabine , monteret tryk/temp ure, renoveret kardan osv




9
Motor, reparation og optimering / Planing af topstykker...
« Dato: Lørdag den 29. November kl.22:01 »
Hej..

 Jeg er i gang med at renovere en 351w, som skulle være fra 76, men så åbenbart er fra 79 i stedet..

Efter hvad jeg har fundet frem til, selvom alle modsiger hinanden, er at det er nogle pis toppe, med små ventiler, dårligt flow og lav komp.

Planen var hele tiden at porte dem, men ville også gerne hæve komp. Ville gerne ende på 9.5-10:1 i stedet for de 8:5:1 de ligger på nu.. Ville så bare høre om der er plads nok mellem ventil og stempel til at rykke 1mm af topstykket i en fræser?

 Er nogle mere sikre på hvad komp er, og hvor meget man skal fræse af for at hæve den? Ved 1mm på et 1980 350" Chevy topstykke = +1 i komp...

Houmark

10
Motor, reparation og optimering / Ram air indsug.. Noget værd?
« Dato: Mandag den 17. November kl.09:16 »
Goddag...

 Jeg købte sidste år et K&N luftfilter med sig i toppen osv, men det sidder stadig oven på karburatoren inde i motorrummet, så det suger alt det dejlige varme luft som der nu er derinde..

 Så jeg overvejede stærkt at at lave mig sådan en hætte http://m.summitracing.com/parts/spe-9859 og så trække 2 plastik flexslanger med et filter på hver, ud hvor de kunne suge noget kold luft... Kan det betale sig?

 Houmark

11
Alt mulig snak / Dårlig oplevelse med forretning..
« Dato: Torsdag den 06. November kl.12:48 »
Hej..

 Har lige fået min kardan "renoveret" hos Fyns kardan og bremseservice.. Medbragte selv 4 stk nye kryds, samt leje og gummihus til samlingen.. Da jeg afleverede kardanen i tirsdags, spurgte jeg til pris på arbejdet, som bestod i at skifte kryds og leje, plus afbalancering..
 
 Efter han havde regnet lidt, fik jeg at vide det ville blive mellem 1400,- og 1600,- + moms.. Da jeg så hentede den i dag, blev det ligepludselig 1795,- + moms istedet, og da jeg så sagde at han gav mig en anden pris da jeg afleverede den, svarede han hånligt mens han gik, "at han da bare kunne pille krydsene ud igen"..

 "Tak for den gode service, handler HELT sikkert hos jer igen næste gang"

-Houmark


Sider: [1]