Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - TBT

Sider: [1] 2 3 ... 24
1
Motor, reparation og optimering / Sv: Servostyring, motor går ud..næsten.
« Dato: Fredag den 15. Juli kl.18:23 »
Tænkte måske den var mere besværet end normalt , hvis der er stoppet
filter i pumpen,selvfølgelig forudsat der er et filter..
Ved godt de her gamle biler går lidt ned i tomgang når den skal trække servoen,
men hvis den skal stå højere i tomgang kommer det til at lyde mærkeligt.
Findes der noget "servorens",eller et rep. sæt eller noget der ville hjælpe?

Filteret sidder på sugesiden, er det stoppet får den ingen olie, og det kan aldrig påvirke motoren.

Hvis ellers det kører let i styringen, fejler hverken styrehus eller pumpe noget, din motor går bare for lavt i tomgang.

Det eneste der kan få den til at opføre sig sådan er trykregulatoreni pumpen, men virker den ikke går motoren ud uanset om du drejer eller ej, da den altid vil køre med alt det tryk den kan levere.

Nyt olie, rens osv vil kun gøre dit problem værre, eller i bedste fald uændret.

2
Motor, reparation og optimering / Sv: Kondens / væske fra starteren
« Dato: Tirsdag den 05. Juli kl.16:56 »
Det er jo ret tydeligt at noget drypper ned på området mellem starter og gearhuset, lige der hvor topbolten sidder, så der må være noget længere oppe, der har dryppet i LANG tid, sådan som det ser ud på billederne.

3
Motor, reparation og optimering / Sv: spacer til karburator
« Dato: Fredag den 01. Juli kl.08:17 »
Der findes spacere til begge typer manifolder. Den ene er en squarebore og den anden en spreadbore type manifold. En spacer skal helst være af samme type som manifolden. Men til en alm standart gadebil sker der ikke det store ved at blande det.

A hvad for en fisk?

Du kan få alle udgaver af plader, fra det ene til det andet, huller, fælles kammer osv.

Du kan sagtens få spacere der går fra square til spread (og selvfølgelig den anden vej) med 4 huller.

De helt åbne kan udjævne er dårlig stillet karburator, så hver cylinderbank får adgang til samme mængde brændstof og luft, og jeg tvivler stærkt på du kan måle forskel på en gadebil om den har det ene eller andet.



4
Alt mulig snak / Sv: Sæder i Astro,Vendbare?
« Dato: Mandag den 20. Juni kl.19:14 »
Wow...80 visninger og stadig intet svar... Superforum.

Det er vel næppe forumets skyld at der ikke er så mange der har et svar på dit spørgsmål. ;)


5
Motor, reparation og optimering / Sv: Tilstoppet karburator
« Dato: Torsdag den 19. Maj kl.18:40 »
Der findes midler specifikt til ultralydsrens, men ethvert affedtningsmiddel kan i princippet bruges, så længe det ikke reagerer negativt på det du dypper ned i karret, og så ikke lige kan brænde alt for nemt, da varmelegemet jo opvarmer væsken under rensningen.

Der kan koldrenses, varme er ikke et krav, det afgør midlet du vælger at rense i.

Rent vand affedter ikke, men frekvensen er den samme, og princippet er jo at skidtet "slås" af, af de mange vibrationer i karret.

Det er så effektivt at hvis jeg "glemmer" min hylstre så de får lidt for meget, så er der kobberudtræk i overfladen, og messingfarven forsvundet igen, ikke at det betyder noget, men det er "hårdt" ved tingene at få de bank de udsættes for i karret.

6
Motor, reparation og optimering / Sv: Tilstoppet karburator
« Dato: Mandag den 16. Maj kl.18:13 »
Det er aluminiumsaflejringer, og bedste bud er ultralydsrensning der "slår" skidtet løs via højfrekvent bølgeenergi.

Brugte det selv på min da jeg købte den, og de har ikke godt af bioethanol da det suger vand i vildskab, og alu irrer helt vildt.

Hvis du er i nærheden af Århus, har jeg en du godt kan låne til formålet, bare du gør den ren bagefter, for jeg bruger den til at rense hylstre til min riffel ;)


7
Bremser, styrtøj og affjedring / Sv: Vibrationer under kørsel..
« Dato: Onsdag den 11. Maj kl.11:34 »
Hvis det er den mellem pitman og center link, så hedder den en Idler arm, og kan nok være lidt svær at skaffe.

8
Motor, reparation og optimering / Sv: 351 cleveland 4v tænding
« Dato: Torsdag den 05. Maj kl.08:27 »
stempel 1 i top,så står den på mærket på dæmperen,skulle flytte bilen i dag,og kunne først få liv i den da fordeleren er drejet helt over til vandstudsen.
har da overvejet og prøve den gamle fordeler,men skal bare først lige købe dæksel rotor osv,for det er ikke på,for som sagt har jeg købt bilen totalt adskilt,og motoren var også splittet ad,så nu er alt rust lavet og den er blevet lakket og næsten samlet færdig,så det er bare noget trælst noget at den ikke vil køre.

Kan den starte på den nye tænding, er det et indstillingsproblem, ikke en fejl i komponenten.

Du kan jo altid flytte den en tand eller 2 og rotere den hele vejen rundt, så den kommer til at sidde som du ønsker det, blot du flytter kablerne efter det.

9
Motor, reparation og optimering / Sv: 351 cleveland 4v tænding
« Dato: Onsdag den 04. Maj kl.10:59 »
Hvor meget mekanisk avancering giver fordeleren?
Hvis den står med 30-40 graders fortænding ( 30 eller 40? ) hvor ender den så når motoren får nogle omdrejninger?

Syntes bestemt også det lyder som om du skal have vericeret at stregen på svingningsdæmperen står ud for 0, når stemplet 1 er i top.

Iøvrigt, en Kina HEI? but why? en kvalitetsfordeler fra feks Mallory eller MSD koster 1500-2000 kr.

Alternativt en Chevy mand, der nu måler på cylinder 5 (modsat cylinderbank på Ford V8) men så burde signalet være helt ude i skoven, for cylinder 5 tænder 90 grader efter tændingsmærket (450 grader efter cylinder 1)

Men med vakuum monteret passer det ok med cirka det halve, dog EFTER TDC ikke før, hvis den går rimeligt i tomgang ved 40 grader.

Cylinder 1 er højre forreste cylinder på Ford, ikke venstre ;-)




10
Motor, reparation og optimering / Sv: 351 cleveland 4v tænding
« Dato: Tirsdag den 03. Maj kl.17:24 »
Enten passer dit TDC punkt ikke, eller så gør din tændingspistol ikke.

Hvis den går fint i tomgang ved "30-40" grader så er der ingen utætheder.


11
Bremser, styrtøj og affjedring / Sv: Vibrationer under kørsel..
« Dato: Mandag den 02. Maj kl.11:00 »
Havde min første rigtige tur i bilen i går, og syntes den opførte sig anderledes.. Rystelserne er ikke nær så kraftige uden gas, som de er med gas.. Dvs på vej ned i fart og der mindre vibrationer end end når man holder farten, og især end når man accelerere..

Har bestilt nye bagdæk, samt jeg piller kardan af i dag, men hvis intet hjælper, så må jeg have kyndig hjælp :-(

Hvis det følger omdrejningerne og ikke hastighed, er det FØR kardan, følger det hastighed men ikke nødvendigvis omdrejninger er det fra kardan og bagud, så du er nok nødt til at finde ud af hvilken af de 2 fejl der er tale om ;)

Mit første bud, hvis fejlen er værst under mellemaccelerationer, ville være at sænke tændingen et par grader, for udover at for tidlig tænding smadrer stemplerne, så giver det nogle vibrationer der ikke lige er til at spore umiddelbart, da det kræver højt vakuum i manifolden og en hvis mængde omdrejninger, før problemet opstår.



12
Forhandler links / Sv: usa-autodele.dk/
« Dato: Onsdag den 20. April kl.19:00 »
Har i lukket den igen?

Bestilte der for en måneds tid siden, og har forsøgt løbende siden, men først var den under opdatering, og nu siger den at der er lukket?

13
Bremser, styrtøj og affjedring / Sv: Vibrationer under kørsel..
« Dato: Mandag den 18. April kl.10:34 »
Din kardan har en anden vinkel på bagtøjet når bilen hænger på liften, men ved at stille den på bukke, han du prøve med og uden hjul, og til sidst pille bremsetromlerne af også, bliver det ved, må kardan af, og fortsætter rysteriet, må det ligge i gearkassen, eller converter, eller svinghjul, eller krumtap......... :'( :'( :'(

Uden kardan på en automatgearkasse, det lyder spændende  :P

Men er problemet nøjagtigt det samme i 2 og 3 gear ved samme hastighed, så kan vi hurtigt udelukke alt foran kardannen, og fortsætter det på bukke uden hjul og tromler, så er det indgangslejet i bagtøjet, eller kardan.

14
Motor, reparation og optimering / Sv: Power Grib Hose i DK?
« Dato: Torsdag den 14. April kl.11:22 »
Størrelsen afgøres jo af din slange ja, de garanterer kun godt bid indenfor 3 mm, hellere kæmpe lidt med at fange gevindet når den er sat på, end den er for stor.

Hvis du har størrelsen fra kølerslangefabrikanten, så er det indvendigt, og så skal du bruge en 40-43mm, men mål det da lige for at være sikker.

15
Motor, reparation og optimering / Sv: Power Grib Hose i DK?
« Dato: Torsdag den 14. April kl.10:57 »
Jeg prøver sådan et par. Nogle ide om hvad størrelse?
Hvad jeg umiddelbart kan måle, er omkredsen på slangen 12 cm, (4 cm i diameter)

Opgiver de størrelsen i diameter eller omkreds ?

Altid diameter.

De fås også i DK, har dem blot i min favoriliste på Ebay ;)

http://www.slangespecialisten.dk/produkter/spaendebaand/kraftige-spaendebaand.aspx

Sider: [1] 2 3 ... 24