Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - hs1973

Sider: [1] 2 3 ... 25
1
Alt mulig snak / Sv: zzzzzzzzzzz
« Dato: Tirsdag den 24. Januar kl.20:17 »
Lidt men ikke meget, jeg ville ønske jeg havde en masse spændene at dele eller spørge om. Men der sker ikke en skid for tiden, andet end arbejde spise og sove. Og så starte forfra dagen efter. Jeg ønsker mig forår, med ture til havnen eller iskiosken. Samt søde piger i korte sommer kjoler og eftermiddagen på terrassen.
Men jeg prøver at lade være at tænke for meget på det, så går tiden hurtigere og vi kan komme ud og køre. Og nyde nogle af forbedringerne jeg har lavet i vinter. Jeg er spændt på om jeg endeligt har fået styr på rysteriet, og om mit nye bagtøj virker ordenligt samt om mit nye indsug giver det jeg håber på.

Mvh smeden.

2
Alt mulig snak / Sv: Glædelig FORhjul som man siger.......
« Dato: Fredag den 30. December kl.11:43 »
Godt nytår til alle. Håber i kom igennem julen i et stykke, uden influenza maveproblemer eller hvad der ellers kan ske af gode ting i julen. Personligt overlevede jeg uden de store ting. Jeg har allernådigst fået lov at holde lidt fri, og selvfølgelig er tiden blevet fordelt mellem familien og garagen. Min chevelle wanda, har fået renoveret bagtøj og fået anden gearing samt spær. Vi er gået fra 2:70 til 3:42 så håber det kan vække den store færge lidt.
Samtidigt er der indkøbt nyt aluindsug samt et lockup kit så jeg kan få min lockup funktion igang. Så vi kan dårligt vente til vi kan komme på vejen og prøve sagerne af. Samtidigt har jeg brugt noget tid på at rengøre undersiden lidt, det utroligt så støvet og snavset blanke sager kan blive bare af at køre om sommeren.

Godt nytår til jer alle og vi ses på vejen.
Mvh smeden.

3
Alt mulig snak / Sv: Hjulfabrikken super service
« Dato: Onsdag den 21. December kl.18:32 »
Nej bf Goodrich i 275/60 15. De var slemme at få lige. Men de kunne.
Mvh smeden

4
Alt mulig snak / Sv: ER DER ET ANDET FORUM SOM JEG IKKE KENDER ELLER HVAD.
« Dato: Onsdag den 21. December kl.18:31 »
Man kan godt lakere sin bil selv, men det kræver at man har de rette lokaler og værktøj. Kommunen og naboerne er ikke ret glade for man maler biler i sin villa garage. Derud over koster materialerne et sted mellem 5-10000kr alt efter farve og hvor meget forarbejde bilen kræver.

En stor fuldsize amerikaner kræver som regel en kæmpe indsats før den er klar til lakering. Især hvis den er malet med termoplastisk lak som de brugte slut 60'erne til midt 80. Det kan man ikke lakere på med moderne materialer, det skal slibes helt væk. Og bilen skal rettes op hos pladesmeden og slibes og spartles mm. Derefter skal den have adskillige lag af primer og fylder, som skal slibes for hver gang. Jo pænerere og lige bilen skal være jo flere omgange.

Så det er ikke urealistisk når en maler siger en flot perlemor eller metallak på en USA bil ligger i 50 tusind. Jeg har selv lavet adskillige usabiler klar til maler. Og det tager ca 3-8 uger alt efter hvor meget der skal til før den er klar. Så har man mod og viden samt de rette værktøjer kan man spare en del penge på at lave forarbejdet selv. Men igen det hele afhænger af hvor pæn bilen skal være.

Dog kan jeg ikke understrege nok at de fleste materialer er voldsomt giftige, så de rette masker handsker mm er et must. Ligledes skal man have et sted der kan luftes ud og hvor man kan stå i fred med det. Der skal helst være mulighed for at varme stedet op til ca 25 grader.  Så man skal kraftigt overveje om ikke det var bedre at betale prisen hos en professionel .

Mvh smeden

5
Alt mulig snak / Sv: ER DER ET ANDET FORUM SOM JEG IKKE KENDER ELLER HVAD.
« Dato: Mandag den 19. December kl.20:49 »
Personligt har jeg selv haft travlt med at ordne mit bagtøj samt en del andre ting. Ligledes har min hverdagsbil givet mig udfordringer. Så tiden har været begrænset når man skal tjene penge til at holde det hele kørende.

Istedet for plasti dip og garage lak, så er er foliering osse en mulighed. Det er ved at komme ned i en pris der er til at betale. Og alle farver både matte og blanke er på markedet, kun fantasien sætter grænser. Samtidigt er folie nemmere at holde og kan vaskes og vokses som alm lak.

Men skulle nogen have mod og lyst til at forsøge sig med at lakere selv men mangler råd så er man velkommen til at kontakte mig på min mail. Moparhenrik asnabel .gmail.com 
Jeg har lakeret flere biler end jeg tør tænke på så lidt erfaring har man vel fået.

Plasti dip har jeg ikke prøvet, og jeg er nok lidt skeptisk. Så hvis nogen har erfaring så sig gerne frem og del ud.

Mvh smeden.

6
Alt mulig snak / Hjulfabrikken super service
« Dato: Mandag den 19. December kl.20:38 »
Jeg ved ikke om dette indlæg er det rigtige sted men jeg synes jeg ville dele en rigtigt god oplevelse med jer andre.
Jeg har haft problemer med at finde nogen som kunne samle og afbalancere mine alufælge ordenligt. Dvs flytte dækkene rundt på fælgene til de er så runde som muligt, og derefter afbalancere dem. Dem som tidligere havde prøvet havde kun afbalanceret hjulene som derefter havde mange gram på og hoppede når man nåede op i omkring 100 kmt.

Jeg fik så kontakt til hjulfabrikken i Søborg uden for Kbh, via deres hjemmeside ( google hjulfabrikken) og det kan stærkt anbefales. Stedet er ikke noget særligt men servicen og prisen er fantastisk. Derud over har de åbent alle dage incl lørdag og søndag fra 9 til 20, så os der arbejder fuldtid behøver ikke holde fri for at få ordnet vores biler. De laver alle slags biler incl specialbiler, fra trillebørshjul til 22 tommer alu. Fælgopretning mm.

Prisen for optimering incl afbalancering mm var under 400 kr incl moms. Og så læssede de sku hjulene i bilen mens jeg betalte. Alle aftaler vi lavede blev overholdt og der var  ikke en ridse i mine blankpolerede american racing. Samtidig ordnede han dem fra lørdag til søndag, så jeg må sige jeg var imponeret.

Så det kan anbefales at køre derud hvis man skal have lavet dæk eller fælge. Stedet er et gammelt baggårdsværksted og ligner noget der er løgn, men de har hjertet med og topmoderne maskiner og viste stor respekt for mine dyre fælge.

Mvh smeden.

7
Interiør, sæder, dørbeklædninger m.m. / Sv: Sæde overtræk
« Dato: Søndag den 30. Oktober kl.18:11 »
OPGI i USA sælger bla sædeovertræk til impala. Har selv brugt dem til min egen og det ok kvalitet og ikke så dyrt.

Mvh smeden.

PS der findes sikkert nogen der sælger noget billigere men så er det osse derefter, det er umuligt at montere og ser ud af røv til bagefter og går hurtigt op i syningerne.

8
Vis mig din USA bil / Sv: El Camino 1973
« Dato: Søndag den 30. Oktober kl.18:07 »
Jeg fandt en ægte ss 73 elcamino for nogen tid siden. Tog dreje stolene og instrumenterne og sidespejle og solgt den videre. Den var godt mør men helt original. Stod stadig i original lak med tidstypiske "magfælge" på. Håber den bliver reddet, men tror detsværre den ender som papkassebil eller skrot med tanke på fyren der købte den ikke virkede som den mest kompetente.

Mvh smeden.

9
Alt mulig snak / Sv: smalt bagtøj til chevrolet
« Dato: Søndag den 30. Oktober kl.18:01 »
Jeg har et 10 bolt 8.5 tomme bagtøj fra en 78 firebird. Det er uden spær og er skildt ad men det er til gengæld billigt. Du kan ringe på 22483132 det står i min garage i smørum.

Mvh smeden

10
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: Renovering af bagtøj.
« Dato: Lørdag den 27. August kl.19:47 »
Fedest. Så det jo en nobrainer. Jeg går videre med ideen her i løbet af vinteren, jeg skal osse have min kardan af igen. Jeg har opdaget at den efter alt sandsynlighed har været fra en længere bil og så blevet kortet ned for at passe. Desværre er den svejst en smule skævt sammen, ikke meget men nok til bilen ryster når jeg kører mere end 80. Det undre mig at kardan manden som har balanceret den af for nogle måneder siden ikke har set det. Det har taget mig en del tid at finde årsagen til rystelserne.

Så det glæder jeg mig til at få styr på her i vinter. Hvordan skrider din Monte Carlo frem?
Mvh smeden.

11
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Sv: Renovering af bagtøj.
« Dato: Fredag den 26. August kl.16:07 »
Så det du siger er at så længe jeg tager komplet indmad fra trams am bagtøjet og sætter over i mit burde jeg ikke have problemer. Jeg ville købe et nyt instalationskit med lejer osv og sætte i. Men bagtøjs klumpen er brugt. Hvad med støj og er det til at sætte op igen uden risiko for en masse støj bagefter ? Jeg vil nødigt bruge penge på et brugt bagtøj for senere opdage det ikke kommer til at virke ordenligt.
Jeg håber den vågner lidt af det, for optræk er ikke noget at skrive hjem om. Jeg har en gearkasse med lock up i så det burde ikke blive for voldsomt for motorvejs kørsel. Eller er 3:42 for meget ?
Mvh Henrik.

12
Gear og bagtøj, reparation og optimering / Renovering af bagtøj.
« Dato: Tirsdag den 23. August kl.20:36 »
Wanda skal have nyt bagtøj. Det gamle hyler lidt og er uden spær, så derfor har jeg besluttet at sætte et nyt bagtøj på i vinter.
Jeg har skaffet et brugt bagtøj fra en Monte Carlo som for nuværende er magen til mit gamle, jeg ville strippe det og skifte indmad og lejer osv. Jeg har købt et renoverings kit m lejer og alle shims osv. Jeg mangler så en spærklump og en ny gearing. Jeg har adgang til et bagtøj fra en 77 trans am med spær og en 3:42 gearing. Det er brugt men i ok stand, spørsmålet er så
Passer det sammen så klump og gearing kan sættes over i mit bagtøj. Og næste spørsmål er så ,ville i satse på at det er besværet værd at købe og sætte i, eller skal man satse på nye dele som selvfølgelig er en del dyrere. Mit bagtøj på chevellen er et 10 bolt 8,5 med 2:74.
Og bagtøjet på trans amen er osse 10 bolt men er med bladfjedre og smallere en mit som er med spiral fjedre og bredere.
Mit bagtøj er med 28 splines, jeg ved ikke hvad trans am køre med. Men jeg skal bruge mine egne aksler pga bredden.

Alle input er velkommende så sig endeligt frem. Hvis vi så bliver enige om at nye dele er bedre, hvad skal man så vælge til en gadebil som ikke køre ræs og skal fungere så lydløst som muligt. Der er jo en del fabrikater og forskellige typer spær.

Mvh smeden.

13
Motor, reparation og optimering / Sv: Servostyring, motor går ud..næsten.
« Dato: Torsdag den 21. Juli kl.10:29 »
Så kommer du til at flytte til Kbh Marx. Svend her i nybølle er oppe i årene og en dag stopper han. Så har jeg ingen til at justere min chevelle. Der er rigeligt af gutter her som påstår de kan en masse, men det holder sjældent. Man får bare en kæmpe regning og sjældent løst problemet.

Så kør du bare til Marx han har godt styr på det.

14
Motor, reparation og optimering / Sv: Servostyring, motor går ud..næsten.
« Dato: Mandag den 18. Juli kl.16:24 »
Nej der vil være tryk på benzinslangen nogen tid efter bilen er slukket. Det er for at benzinen ikke løber baglæns og skal pumpes helt op før bilen kan startes hver gang. Den tryk regulator han taler om sidder i servopumpen. Men din servopumpe fejler ikke noget. Der er mere tale om at den simpelthen trænger til en overhaling og en ordenlig justering.

Hvis jeg var dig ville jeg smide den ud til Svend i nybølle. Han kan justere så det duer. Han har justeret mine biler alle dage. Og det spiller maks bagefter. Hvis tænding og karb er fejljusteret har jeg prøvet den går ud i sving, men osse feks ved standsning for rødt. Der kan osse snildt være noget falsk luft eller andet der spiller ind. Men som sagt smid den ud til Svend i smørum han kan hurtigt diagnostisere sagen.

15
Motor, reparation og optimering / Sv: Servostyring, motor går ud..næsten.
« Dato: Onsdag den 13. Juli kl.20:28 »
Du kan jo forsøge at rense den ved at skifte olien, det er lidt besværligt og grisser lidt. Men det kan jo være olien er lidt slidt. Eller osse prøv at google hvordan man evt kan rense pumpen. Eller prøv at ringe til Svend ved nybølle auto. Han ved alt hvad der er værd at vide om gamle USA biler. Han har 44971473 værkstedet ligger i smørum uden for Kbh.

Det kunne jo osse være pumpen er træt hvis det er en gammel sag. De bliver jo slidt ligesom alle andre pumper. Håber det løser sig mvh smeden.

Sider: [1] 2 3 ... 25