Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - BrianH

Sider: [1] 2 3
1
Tromler i bag er da ikke vanvittig dyre i USA og ja selvfølgelig koster det da lidt at få dem hjem, meeeeeen  :)
 http://www.oldbuickparts.com/cart/brake-drum-1964-79-buick-rear-p-2863.html

2
Hvad er der galt med de tromler der sidder på ???
Buick tromler bremser helt fantastisk med en anelse vedligehold. Der er faktisk ikke nogen fornuftig grund til at skifte til skiver, med mindre du skal ligge og kører dørtræk med mange opbremsninger.
 

3
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Torsdag den 26. November kl.09:01 »
Jeg ser frem til update, rart at du melder tilbage, det savner vi nogle gange !!!!
 

4
Alt mulig snak / Sv: Nyt fra østfronten!
« Dato: Onsdag den 11. November kl.10:24 »
Jeg kunne ikke være mere enig med dig, men at prøve at diktere, hvad folk skal og ikke skal, er på ingen måde vejen frem !!!!!!
 Det må være op til folks egen moral om de vil støtte Smallblock, som nu er ejet af en person , af meget tvivlsom karakter.  >:(
   

5
Alt mulig snak / Sv: Nyt fra østfronten!
« Dato: Tirsdag den 10. November kl.13:52 »
Så prøv at Google det mobilnr der er angivet i annoncen, så kaster jeg også op, men det er af grin. Kunne ejerne af Smallblock da ikke prøve, at være lidt mindre gennemskuelige, eller tror de virkelig, at danskerne er så dumme  ;D ;D :o

6
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Torsdag den 01. Oktober kl.09:42 »
Nu har jeg lige læst tråden igennem igen og det fremgår ikke om der er monteret et squarebore indsug i forbindelse med den edelbrock eller om der bare er brugt en adapter for at få karburatoren til at passe på det originale indsug. Da vi nu er inde på "karburatorsnakken" skal det retfærdigvis siges at en korrekt kalibreret 750 Edelbrock faktisk fungerer rigtig godt på en 430ér. Den giver en god blanding af økonomi og performance. Edelbrocken er på ingen måde ligeså sofistikeret som Q-jetten, men dette er både en styrke og svaghed.
Som Jacob rigtig nok skrev var Q-jet GM´s valg i mange år og den var også original monteret på riviera fra 1966. Alene at den var original til bilen, taler i min verden for at genmontere en Q-jet, hvis det er noget som betyder noget for ejeren. Det skal dog lige indskydes at de var ikke lige gode alle sammen, så at finde en fra ca. samme årgang som "core" er nok den bedste løsning. Mener faktisk jeg har en eller to, ellers ved jeg hvor der ligger nogle.
Det du eventuelt kunne gøre var at låne en 750 edelbrock, bare for at se hvordan den kom til at køre. Det er jo et skift der kun tager et kvarter. Der burde selvfølgelig også foretages justeringer, men det vil da give et indtryk.
Meeen med det du har fortalt tror jeg stadig ikke at karburering er dit største problem   ::)       

7
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Onsdag den 30. September kl.09:17 »
Der kommer mange gode råd her, men for ikke at spilde dine penge, så invester i en ting af gangen og se hvad det gør af forskel og start med karburatoren, den er for lille !!!!! Thumbs up
Jeg er til dels enig i betragtningerne omkring tændingen, selvom jeg nok ville vælge en anden løsning end HEI af forskellige årsager  :)
Tager du en tur til Århus for at hilse på Jacob Marx, kan du ligeså godt også svinge forbi Jelling og hilse på den rare buickmand  :D
 

8
Motor, reparation og optimering / Sv: Køler til Blazer
« Dato: Søndag den 13. September kl.00:03 »
Prøv Bielefeldt Kølerservice i Horsens. Allan Bielefeldt er en guttermand, som virkelig har styr på det og hans priser er meget rimelige  Thumbs up

9
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Tirsdag den 01. September kl.19:28 »
HE :D, det der med chokerspjældet halvt lukket kunne, som du har gættet været et forsøg på at kompensere, (dårlig ide i øvrigt) men er der et vacuumlæk et eller andet sted, vil det også hjælpe at køre med halv lukket chokerspjæld. Det lyder som om at du hurtigst muligt skal prøve at finde en person som ved noget om gamle V8 motorer. Jeg tror han hurtigt kunne lokalisere et par uregelmæssigheder  8) 

10
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Tirsdag den 01. September kl.16:35 »
Det var vel egentlig også ud fra de facts du skriver TBT, som er almindelig kendt og mine egne erfaringer, at jeg prøver at råde ham til den rigtige karburator til hans 430 buickmotor. Bare uden de tekniske forklaringer  ;)
Det jeg prøver på at sige er: Nøjedes med at svare på spørgsmålet, der stilles. Det er ikke alle der er interesseret i viden bagved.
Du må ikke tage dette negativt TBT, men rigtig ofte går der total "forklarmigrøv" i tingene, når folk stiller et simpelt spørgsmål.
Noget andet er, at jeg rent faktisk vil gætte på at det interesserer NickyW 

11
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Tirsdag den 01. September kl.10:02 »
Du kan godt prøve at dyse om, men det giver mere mening at købe en 750 cfm. Det passer bare bedre til motoren. Derfra kan man så give sig til at "lege" med at fintune den med et nåle/dyse sæt, som det her:  http://store.edelbrock.com/1489calibrationkitfor1411performercarbs.aspx
Hvis det skal være edelbrock, så har de også den her: http://www.edelbrock.com/automotive/mc/carburetors/thunder.shtml
Det duer også !!!!!  :)
Man kan jo også prøve at finde en Q-jet magen til den originale. De kan godt være lidt tricky, men når det er sagt, så er det en god karburator med allround gode egenskaber. Så er bilen også original hvilket mange sætter pris på i tilfælde af et senere salg !!

   

12
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Mandag den 31. August kl.13:50 »
Skal du ikke snart købe det dualquad indsug jeg har liggende, Houmark, så du kan få noget "skud" i den gamle Electra  :D

13
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Mandag den 31. August kl.08:04 »
Tak for de pæne ord Spiritman  :)
For at vende tilbage med karburatorproblemet, så er det almindelig kendt at alt fra 401 til 455 buick´s er glade for store karburatorer. Du kan prøve at kikke på diverse buickfora´s i USA, hvor de alle sammenstemmende siger 750 cfm carbs minimum. Buick havde i midt tresser en dualquad opsætning (2 firportede ) som når der var fuldt åbent trak 1200 cfm og tro mig det kører ganske fint  8)
Når det er sagt tvivler jeg på at det er der dit problem ligger, ikke alene i hvert tilfælde  :-\
 
 

14
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Søndag den 30. August kl.21:32 »
Den korrekte størrelse til en 430 er 750 cfm = Edelbrock 1411.  8)
Lige et hurtigt spørgsmål: ved hvorfor den originale Rochester Q-jet blev skiftet ud ??

15
Motor, reparation og optimering / Sv: ingen effekt kun "larm"
« Dato: Søndag den 30. August kl.17:59 »
1406 er for lille til en 430,er, når det er sagt er det svært at lige fortælle hvad der er galt. Det kan være tænding, karburator, vacuumlæk, plus et par andre ting.
Få en til at kikke på den som virkelig ved hvad han har med at gøre  Thumbs up 

Sider: [1] 2 3